نتایج بنچمارک گلکسی آلفا و گلکسی S5 نسخه‌ی LTE-A‌ اروپا منتشر شد

چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۳:۴۶
مطالعه 3 دقیقه
امروز سامسونگ تلفن‌هوشمند فلزی خود را با نام گلکسی آلفا معرفی کرد. سم‌مویابل نیز اقدام به انتشار بنچمارک‌های مربوط به گلکسی S5 نسخه‌ی LTE-A و همچنین گلکسی آلفای تازه معرفی شده کرده است. همانطور که می‌دانید سامسونگ در گلکسی آلفا از فریم و حاشیه‌های آلومینیومی بهره برده است. با زومیت همراه باشید تا نگاهی به نتایج بنچمارک این دو تلفن‌هوشمند داشته باشیم.
تبلیغات

همانطور که گفتیم سامسونگ در این تلفن‌هوشمند از فریم فلزی استفاده کرده، اما قاب پشتی این تلفن‌هوشمند همچون سایر پرچمداران سامسونگ که شامل گلکسی S5 و گلکسی‌تب S است از یک بدنه‌ی پلاستیکی پوشیده شده است. آلفا اولین تلفن‌هوشمند و در واقع اولین محصولی است که سامسونگ در جهت تحقق اهداف استفاده از مواد جدید در محصول خود آن را روانه‌ی بازار کرده است.

گلکسی آلفا از صفحه‌ی نمایش 4.7 اینچی با رزولوشن 1,280 در 720، پردازنده‌ی 8 هسته‌ای Exynos 5430 که شامل 4 هسته‌‌ی Cortex-A15 با فرکانس کاری 1.8 گیگاهرتز و 4 هسته‌ی Cortex-A7 پردازشی با فرکانس کاری 1.3 گیگاهرتزی است. دوربین این تلفن‌هوشمند 12 مگاپیکسل با قابلیت فیلم‌برداری با رزولوشن 1080p و دوربین جلوی آن 2.1 مگاپیکسل است. پردازنده‌ی گرافیکی مورد استفاده متعلق به ARM بوده و پردازنده‌ی گرافیکی 6 هسته‌ای Mali-T628 با فرکانس 533 مگاهرتز و حافظه‌ی رم آن 2 گیگابایت است.

تلفن‌هوشمند فلزی سامسونگ از وجود سنسور اثر انگشت، سنسور ضربان‌سنج بهره می‌برد، اما همچون گلکسی S5 و گلکسی S5 مینی خبری از ضدآب بودن و گرد و غبار بودن در این تلفن‌هوشمند نیست. گلکسی آلفا همراه با یک حافظه‌ی داخلی 32 گیگابایتی به بازار عرضه خواهد شد که امکان افزایش آن از طریق استفاده از اسلات میکرو SD ممکن نیست.

در مورد قابلیت‌های ارتباطی نیز باید به این نکته اشاره کرد که گلکسی آلفا امکان برقراری ارتباط WiFi 802.11ac را نیز در کنار قابلیت اتصال به شبکه‌های a/b/g/n، WiFi Direct، DLNA، Bluetooth 4.0 LE ANT+، جی‌پی‌اس، مادون قرمز است که می‌توان با استفاده از آن از طریق نرم‌افزار  WatchOn تلویزیون را کنترل کرد. این تلفن‌هوشمند به‌همراه اندروید کیت‌‌کت و رابط‌کاربری Magazine UX سامسونگ روانه‌ی بازار خواهد شد.

حال بهتر است نگاهی به گلکسی S5 اروپایی نسخه‌ی LTE-A داشته باشیم که با کد SM-G901F روانه‌ی بازار شده است. در واقع این همان گلکسی S5 کره‌ای است که مودم LTE-A تعبیه شده روی آن برای کار در شبکه‌های مخابراتی اروپایی بهینه شده است. نسخه‌ی اروپایی دقیقاً ظاهری مشابه نمونه‌ای کره‌ای دارد، در حالی که از نظر سخت‌افزاری به نمونه‌ی اصلی گلکسی S5 نزدیک‌تر است.

[widgetkit id=1007]

همانطور که در تصاویر بالا نیز ملاحظه می‌کند، نسخه‌ی اروپایی گلکسی S5 با پشتیبانی از شبکه‌های LTE-A  از تراشه‌ی اگسینوس 5430، مشابه نمونه‌ی مورد استفاده در گلکسی آلفا با پردازنده‌ی گرافیکی ۶ هسته‌ای Mali-T628 با فرکانس 533 مگاهرتزی در کنار مودم LTE Cat6 اینتل بهره می‌برد. سایر مشخصات فنی این تلفن‌هوشمند دقیقا مشابه نمونه‌ی اصلی گلکسی S5 است که شامل یک صفحه‌ی نمایش 5.1 اینچی با رزولوشن 1920 در 1080 از نوع Super AMOLED، دو گیگابایت حافظه‌ی رم، دوربین ۱۶ مگاپیکسلی ایسوسل، سنسور ضربان‌سنج و سنسور اثر انگشت است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات