سهم اندروید کیت‌کت به بیش از ۲۰ درصد رسید

چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۸
مطالعه 2 دقیقه
گوگل به تازگی گزارش‌های جدیدی در خصوص محکم شدن جای پای اندروید 4.4 کیت‌کت در دنیای این اکوسیستم منتشر کرده است. بر اساس آمار جدید، در ابتدای آگوست این نسخه از اندروید با 20.9 درصد، بر روی حدود یک پنجم دستگاه‌های اندرویدی اجرا شده است.
تبلیغات

 آمار 20.9 درصدی در قیاس با سهم 17.9 درصدی ماه جولای پیشرفت خوبی محسوب می‌شود که نمایانگر افزایش سیر تسلط این نسخه خصوصا با در نظر گرفتن میزان 14.9 درصدی ماه ژوئن است. گوگل توضیحی در خصوص ثبات این رشد ارائه نکرده، اما فهمیدن این مساله چندان مشکل نیست. نام‌های بزرگی همچون ال‌جی جی۳ و گلکسی تب اس آخرین نسخه‌ی سیستم‌عامل اندروید را برای طیف وسیعی از مخاطبان به همراه آورده‌اند و بسیاری از دستگاه‌های قدیمی‌تر نیز همچنان در حال دریافت بروزرسانی مربوط به این نسخه هستند.

درصد استفاده نسخه‌های اندروید

پر واضح است که این افزایش سهم به لطف کاهش سهم نسخه‌های پیشین رخ داده است. تمامی نسخه‌های قبل از کیت‌کت در آمار جدید با کاهش سهم روبرو بوده‌اند. نسخه‌ی ساندویچ بستنی تنها اندکی بیش از 10 درصد بازار را در اختیار دارد و بزودی با تک رقمی شدن روبرو خواهد بود. اما اینکه در نهایت کیت‌کت قسمت اعظم بازار را در اختیار خواهد گرفت یا خیر خود مساله‌ی جداگانه‌ای است. اندروید اِل تنها چند ماه با عرضه‌ی رسمی فاصله دارد و آنچنان بروزرسانی بزرگی محسوب می‌شود که نسخه‌های قبل از آن، مجال رشد بیشتر را به خود نخواهند دید. نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات