تصویر 80 اینچی تعاملی با استفاده از پروژکتور اندرویدی و قابل حمل TouchPico

جمعه ۱۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۸
مطالعه 2 دقیقه
استفاده از تبلت‌ها و تلفن‌های‌هوشمند مزایای بی‌شماری دارند، اما در کنار این مزایا کمبود‌هایی نیز احساس می‌شود. مثلا صفحه‌ی نمایش کوچک این ابزارها در زمانی که بخواهید چیزی را به اطرافیان خود نمایش دهید، به‌عنوان یک ضعف خود را نشان می‌دهد. اما با استفاده از TouchPico این مشکل به خوبی مرتفع می‌شود.
تبلیغات

این روزها صحنه‌هایی چون جمع‌شدن چند نفر حول یک تلفن‌هوشمند یا تبلت، چندان غریب نیست؛ اما این مساله مشکلاتی را نیز به‌همراه دارد که TouchPico به دنبال حل آن است. تاچ‌پیکو یک استارت‌اپ در Indiegogo است که با استفاده از آن می‌توان یک پروژکتور کوچک و قابل حمل را با ابزار اندرویدی مورد استفاده قرار داد. هرچند شاید به‌نظر این فناوری تکراری و غیرکاربردی باشد، اما قابلیت تعاملی صحنه‌ای که این پروژکتور روی یک سطح صاف ایجاد می‌کند، منجر به افزایش اهمیت این پروژکتور کوچک می‌شود.

تاچ‌پیکو از اندروید 4.4 کیت‌کت بهره می‌برد و از قابلیت‌هایی چون اتصال وای‌فای، بلوتوث، ورودی HDMI، بلندگوهای داخلی، ۴ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره سازی و یک پروژکتور 80 لومنی که قادر است تصویری به اندازه‌ی 80 اینچ را روی یک سطح صاف تشکیل دهد، پشتیبانی می‌کند. این پروژکتور اندرویدی قادر است تا بصورت مستقل، اپلیکیشن‌‌های اندرویدی را اجرا نماید یا از طریق یک مسیریاب شبکه‌ی وای‌فای به لپ‌تاپ متصل شود.

برای استفاده از قابلیت تعاملی صحنه‌ی نمایش داده شده روی سطح صاف باید از یک استایلوس مجهز به مادون‌قرمز استفاده کرد. هرچند استایلوس مادون قرمز استفاده از این پروژکتور را تسهیل می‌کند، اما نمی‌توان ژست‌های حرکتی پرکاربردی چون زوم را با کشیدن همزمان دو انگشت انجام داد. باتری مورد استفاده در این پروژکتور می‌تواند برای 1.5 تا 2.5 ساعت انرژی مورد نیاز را تامین کند.

TouchPicoInt

همچون سایر پروژکتورهای نیز این محصول در محیط‌های کم‌نور و تاریک قابلیت کاری بهتری دارد، اما قابلیت حمل این پروژکتور به‌همراه امکان کنترل از طریق استایلوس مادون‌قرمز کارایی آن را افزایش می‌دهد، بطوریکه می‌توان از آن در کلاس‌های درس، اتاق‌های کنفرانس و حتی خانه استفاده کرد.

علی‌رغم برخی از محدودیت‌ها چون روشنایی و همچنین انعطاف پایین قلم استایلوس، این پروژه قادر به جمع‌آوری بودجه‌ای 178,000 دلاری شده که بسیار بالاتر از 55,000 دلار بودجه‌ی در نظر گرفته شده برای آن است.

همانطور که گفتیم نمونه‌ی تولید شده اولین محصول تاچ‌پیکو بوده و مطمئناً نسل دوم این پروژکتور قابلیت‌های بهتری خواهد داشت که می‌توان به قابلیت روشنایی بیشتر، عمر باتری بالاتر، حافظه‌ی بیشتر و پشتیبانی از قابلیت چند لمسی اشاره کرد که با وجود قرارگرفتن در یک مجموعه‌ی فشرده و قابل حمل، احتمالا مورد استقبال کاربران قرار خواهد گرفت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات