غوغای اندروید در سه ماه دوم سال ۲۰۱۴

جمعه ۱۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
طبق جدیدترین آمار منتشر شده توسط موسسه‌ی تحلیل بازار Strategy Analytics، تقریبا 85 درصد از تمام گوشی‌های هوشمندی که در سه ماهه‌ی دوم سال 2014 به فروش رفته‌اند، اندرویدی بوده‌اند که این بالاترین میزان سهم اندروید از بازار فروش گوشی‌های هوشمند از ابتدا تاکنون بوده است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

این موفقیت گوگل در واقع به دلیل کاهش حضور سایر رقبا در بازار همچنین کاهش رشد فروش گوشی‌های هوشمند رقم خورده است. iOS، ویندوزفون و بلک‌بری با کاهش سهم خود در بازار مواجه بوده‌اند و در شرایطی که در طول سه ماهه‌ی دوم سال 2014 حدود 295.2 میلیون گوشی هوشمند بفروش رسیده‌ است، می‌توان گفت که فروش گوشی‌های هوشمند نسبت به سال گذشته نصف شده است.

این در شرایطی است که طبق گزارش‌ها، 74 درصد از گوشی‌های بفروش رفته در اروپا نیز در همین بازه‌ی زمانی، اندرویدی بوده‌اند. در بازار تبلت‌ها نیز 70 درصد از فروش جهانی تبلت‌ها متعلق به تبلت‌های اندرویدی است.

سامسونگ همچنان با 25 درصد از سهم بازار و فروشی معادل 74.5 میلیون گوشی در دوره زمانی ذکر شده، پیشتاز در فروش گوشی‌های هوشمند است، اگرچه نسبت به سهم 33 درصدی سال گذشته با کاهش سهمش از بازار مواجه بوده است. در مقابل اپل با افزایش فروش گوشی‌های خود مواجه بوده ولی در کل سهمش از بازار کاهش یافته و به 12 درصد (در مقایسه با سهم 13 درصدی سال گذشته) رسیده است.

اما در رقابت بین برندهای معتبر دنیا بجز سامسونگ، تمامی 5 شرکت دیگر صدرنشین جدول پرفروش‌ترین گوشی‌های هوشمند دنیا با رشد فروش مواجه بوده‌اند. در این بین شرکت نوظهور شیائومی با 5.1 درصد سهم از بازار برای اولین بار به جمع 6 شرکت پرفروش گوشی‌های هوشمند راه یافته است.

به گزارش Strategy Analytics، فروش 295 میلیون گوشی هوشمند در سه ماهه‌ی دوم سال 2014 نشان از رشد 27 درصدی این بازار در مقایسه با رشد 49 درصدی سال گذشته دارد. به نظر می رسد اگرچه رشد فروش گوشی‌های هوشمند در بازارهای جدید بسیار بالا بوده است ولی هنوز نتوانسته تا کاهش فروش آنها در بازار کشورهای توسعه‌یافته را جبران نماید.

بازارهای جدیدی که در این گزارش به آنها اشاره شده است، کشورهایی هستند که در آنها مردم درآمد کمتری دارند و با همان گوشی‌های عادی خود سر می‌کنند و وجود اپیلیکیشن‌ها یا عدم وجود آنها تاثیری بر بسیاری از کاربران در این کشورها ندارد.

اگرچه مایکروسافت اقدام به رایگان‌سازی ویندوزفون خود کرده و نوکیا نیز اقدام به تولید گوشی‌های مقرون به صرفه از سری لومیا کرده است، اما به نظر می‌رسد این اقدامات بسیار ناچیز بوده و این تصمیمات بسیار دیر اتخاذ شده‌اند. طبق گزارش استراتژیک آنالیتیکس، با توجه به بازار کساد ویندوزفون در دو کشور تعیین‌کننده آمریکا و چین سهم ویندوزفون از بازار جهانی 3 درصد شده که نسبت به 4 درصد سال گذشته با کاهش مواجه بوده است.

در پایان این گزارش، Neil Mawston مدیر این پژوهش افزود:

هزینه پایین خدمات و نرم‌افزارهای با رابط کاربری مناسب اندروید همچنان برای تولیدکنندگان سخت‌افزار، اپراتورها و مصرف‌کنندگان جذاب هستند. در چنین شرایطی سایر سیستم‌های عامل رقیب باید چیزی انقلابی ارائه دهند تا بتوانند بر اندروید غلبه کنند.به اعتقاد من تصمیم اپل برای تولید گوشی های با صفحه ‌نمایش بزرگتر و موزیلا با تلاش‌هایش برای تولید محصولات موبایلی فایرفاکس با هزینه پایین، جدی‌ترین رقبای اندروید محسوب می‌شوند.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات