قیمت حافظه‌های DRAM در سه‌ماهه سوم ۲۰۱۴ بین ۵ تا ۱۰ درصد افزایش خواهد یافت

یک‌شنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۴
مطالعه 2 دقیقه
از ابتدای ماه جاری میلادی قیمت حافظه‌های DRAM روندی صعودی داشته است. طبق پیش‌بینی تحلیلگران در سه‌ماهه چهارم ۲۰۱۴ با یک افزایش قیمت ۵ الی ۱۰ درصدی در قیمت این نوع حافظه‌ها روبرو خواهیم بود. این می‌تواند نشان‌دهنده ثبات همیشگی و وپایدار بازار DRAM باشد.
تبلیغات

طی چند ماه گذشته بازار حافظه‌های دسترسی تصادفی دینامیک یا همان DRAMها پایدار و باثبات بوده است.با این حال به نظر می‌رسد هر چه به پایان سال جاری میلادی نزدیک‌تر می‌شویم این بازار از حالت پایدار کنونی خارج خواهد شد.

مارک نیومن، یکی از تحلیلگران موسسه پژوهشی برنستاین پیش‌بینی جدیدی را برای سه‌ماهه سوم سال جاری میلادی ارائه نموده و اعلام کرده که در این بازه زمانی قیمت DRAM بین ۵ تا ۱۰ درصد افزایش خواهد یافت. این موضوع چندان هم بد نیست، چرا که می‌تواند نشان‌دهنده ثبات همیشگی و وپایدار بازار DRAM باشد. حافظه‌های DDR3 با حجم ۴ گیگابایت در ماه آوریل به طور متوسط ۳۰.۵ دلار قیمت داشتند و این قیمت تا پایان ماه ژوئن ثابت ماند. اما با آغاز ماه جولای قیمت DRAMها در بازار به شکل تدریجی رو به افزایش گذاشته است. از سوی دیگر همه ساله در فاصله ماه‌های ژوئن و جولای اندکی افزایش قیمت در این بازار را شاهد بوده‌ایم که امسال نیز مستثنا نخواهد بود.

موضوع افزایش قیمت حافظه DRAM از یک سو خبری بد و از سوی دیگر خبری خوش قلمداد می‌شود. خبر خوش این که به زودی شاهد ثبات قیمت این نوع از حافظه‌ها به خاطر بلوغ کمپانی‌های تولیدکننده‌شان خواهیم بود. اما خبر بداینکه این افزایش قیمت در نهایت بر روی قیمت محصولات نهایی نیز تاثیر خواهند گذاشت و منجر به افزایش قیمت گجت‌ها (هر چند به میزانی اندک) خواهند شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات