پهپادی جدید با قابلیت چاپ سه بعدی بر روی اشیا

یک‌شنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
پهپادها امروزه جزو ابزارهایی هستند که به سرعت در حال تکامل و به کارگیری در عرصه‌های مختلف زندگی و صنعت هستند. یکی از جدیدترین ایده‌هایی که در مورد پهپادها به کار گرفته شده است استفاده از آن‌ها در همراهی با چاپگرهای سه بعدی است که امکانات زیادی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. گویا این دو فناوری در کنار هم می‌توانند بسیاری از ضعف‌های هم را به خوبی بپوشانند.
تبلیغات

این پهپاد که توسط تیمی در انگلیس توسعه داده شده است یک quad-copter است که دو محفظه حاوی مواد شیمیایی لازم برای ساخت فوم پلی یورتان را حمل می‌کند. به گفته‌ی سازندگان این پهپاد، با استفاده از پلی یوتان می‌توان سازه‌هایی ساده ساخت یا اجزای سازه‌های دیگر را تعمیر کرد که این ویژگی آن را برای کاربردهایی که نیاز به حضور در مناطق خارج از دسترس است بسیار مناسب می‌سازد.

ماده‌ای که این پهپاد برای چاپ استفاده می‌کند آنقدر چسبناک است که می‌توان چند پهپاد را برای جا به جایی یه شی خطرناک با هم به کار گرفت. همانطور که در ویدیوی زیر دیده می‌شود این پهپاد می‌توان به پایین بیاید و لایه‌ای از فوم چسبنده را چاپ کند سپس پهپادی قوی تر می‌تواند به این سازه‌ی چسبناک بچسبد و شی را جابجا کند.

در حقیقت دانشمندان این ایده را از طبیعت الهام گرفته اند، برخی از پرندگان (به طور خاص پرنده‌ای به نام swiftlet) آشیانه‌ی خود را با استفاده از بزاق دهان خود می‌سازند. این پهپاد با استفاده از حسگرهایی که در آن قرار گرفته و با اتصال به یک لپ تاپ قادر است با نظارت محیطی به پرواز در آید. مرحله‌ی بعدی تکمیل این پهپاد تجهیز آن به دوربین‌های با سرعت بالا است که البته این می‌تواند در همراهی با حسگرها و صفحات خورشیدی به ساخت پهپادی بی نیاز از کنترل خارجی یا شارژ مجدد تبدیل کند.

در ویدیوی زیر می‌توانید با جزییات بیشتری از این پهپاد آشنا شوید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات