از این پس برای استفاده از تماس ویدیویی Hangouts نیازی به حساب گوگل پلاس نخواهد بود

پنج‌شنبه ۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۵
مطالعه 3 دقیقه
سرویس گوگل پلاس، پایه و اساس دو سرویس بسیار مهم گوگل یعنی Hangouts برای جلسات ویدیویی و Google+ Photos است. در حالی که Photos همچنان به شکلی عمیق با شبکه‌ی اجتماعی گوگل پیوند خورده، اما Hangouts در حال رشد بوده و از امروز بخشی از گذشته‌ی وابسته به گوگل پلاس خود را پشت سر خواهد گذاشت.
تبلیغات

 در پستی که گوگل در وبلاگ خود منتشر کرده، گفته شده است که هر شخصی با یک اکانت گوگل می‌تواند از سرویس Hangouts استفاده کرده و به این منظور نیازی به پروفایل گوگل پلاس نیست. تا کنون در صورتی که از کاربران Google Apps بوده‌اید برای استفاده از Hangouts ملزم به داشتن حساب در گوگل پلاس بودید. از امروز به بعد، دیگر چنین الزامی وجود نخواهد داشت. هر شخصی با یک اکانت در اپلیکیشن‌های گوگل قادر است به ایجاد یا پیوستن به گفتگوها با استفاده از سیستم شخصی یا کروم‌باکس اختصاصی جلسات بپردازد.

در حال حاضر لزوم اتصال به گوگل پلاس همچنان در دستگاه‌های موبایل جاری است، اما گوگل وعده داده که این مورد نیز به زودی از میان برداشته خواهد شد. تنها محدودیت موجود در این مسیر برای کسانی که مایل هستند بدون نیاز به گوگل پلاس به استفاده از Hangouts بپردازند این است که آن‌ها قادر نخواهند بود از اپلیکیشن Hangouts بجز برای مصارف Screenshare و چت استفاده کرده، و امکان استفاده از Hangouts on Air به منظور پخش گفتگوهای انجام شده برای مخاطبان گسترده‌تر وجود ندارد. هنگامی که در خصوص دلیل این تغییر از یکی از سخنگوهای گوگل سوال شد او چنین پاسخ داد:

مشتریان Google Apps به اندازه‌ی کافی از هر دو سرویس Hangouts و گوگل پلاس استفاده کرده‌اند که ما متوجه شویم هر یک از این دو، موارد مصرف مخصوص به خود را دارا هستند. هدف از آنچه که امروز ارائه شد، این است که کار کارمندان و کسب و کارها را برای انجام ارتباطات ویدیویی ساده‌تر کنیم. مشتریان ما ارزش ارتباط چهره به چهره را درک کرده و خواسته‌ی آن‌ها به این اقدام جهت داد.

دانلود ویدیو

بعنوان بخشی از این اقدام، از این پس Hangouts وارد سرویس Google Apps for Business نیز خواهد شد. با وجود اینکه کاربران حساب‌های پولی گوگل می‌توانند همیشه با اجازه‌ی مدیر خود از Hangouts استفاده نمایند، اما این تغییر بدین معنا خواهد بود که از این پس سرویس مکالمه و تماس تصویری گوگل نیز توسط همان توافق‌نامه‌ی سطح خدماتی (SLA) ارائه می‌شود که سایر سرویس‌های گوگل نظیر درایو و جیمیل نیز بر پایه‌ی آن قرار داشته‌اند. ضمانت گوگل برای در دسترس بودن تمام این سرویس‌ها 99.9 درصد مواقع اس و کاربران Apps for Business نیز از این پس پشتیبانی 24/7 تلفنی را برای سرویس Hangouts در اختیار خواهند داشت. همچنین Google Apps Vault هم از Hangouts پشتیبانی خواهد نمود.

گوگل با ارائه‌ی کروم‌باکس برای جلسات در اوایل سال جاری میلادی، هدف قرار دادن کسب و کارها و شرکت‌ها را برای سیستم ویدیو کنفرانس خود به نمایش گذاشت و اقدام امروز نیز به وضوح استحکام بخش آن خواهد بود.

گوگل همچنین در حال همکاری با چند شرکت دیگر است تا دسترسی به Hangouts را برای سیستم‌های آن‌ها فراهم نماید. شبکه‌ی Blue Jeans برای نمونه اکنون به کاربران سیستم‌های ویدیوکنفرانس سنتی H.323 و مبتنی بر SIP خود امکان می‌دهد که به جلسات ویدیویی در Hangouts ملحق شوند. InterCall نیز عمل وارد شدن به Hangouts را برای کاربران سرویس کنفرانس صوتی خود ساده‌تر نموده است. کاربران کروم‌باکس برای جلسات نیز از اکنون قادر هستند از طریق سیستم‌ خود به فراخوانی کسانی که هنوز از گوشی هوشمند خود برای تماس‌های عادی استفاده می‌کنند بپردازند.

به نظر می‌رسد عزم گوگل برای تقویت این سرویس و غالب نمودن آن در مصارف سازمانی جدی است. این شرکت در راه خود باید رقبای قدری نظیر اسکایپ مایکروسافت را کنار بزند که مسلما کار ساده‌ای نخواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات