اپل مک‌بوک‌ پرو‌های خود را با ارتقاء پردازنده و افزایش حافظه‌ی رم، بروز کرد

سه‌شنبه ۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۷
مطالعه 2 دقیقه
طی روزهای اخیر شاهد شایعات مختلفی در باره نسل جدید مک‌بوک‌ پروهای اپل بودیم. امروز این شایعات تایید شدند و اپل نسخه جدید از مک‌بوک‌ها را در وب سایت خود قرار داده است تا علاقمندان بتوانند مستقیما نسبت به خرید آن‌ها اقدام کنند.
تبلیغات

مک‌بوک‌پروهای جدید دستخوش تغییر اساسی نشده‌اند، اما سخت‌افزار آن‌ها بروز شده است تا بتوانند نسخه‌ی جدید OS X را که پاییز امسال روانه بازار خواهند شد، بهتر و روان‌تر اجرا کنند.

حافظه رم در تمام مک‌بوک پرو‌های ۱۵ اینچی رتینا حالا از ۸ گیگابایت به ۱۶ گیگابایت افزایش یافته است. گران‌ترین مدل این مک‌بوک‌ها به حافظه ذخیره سازی SSD با ظرفیت ۱ ترابایت مجهز شده است! پردازنده‌های همه مدل‌ها نیز هرچند هنوز از نسل چهارم (Haswell) پردازنده‌های Core i7 اینتل هستند، اما ۲۰۰ مگاهرتز به فرکانس آن‌ها افزوده شده است. قوی‌ترین مدل این لپ‌تاپ‌ها از پردازنده Core i7-4980HQ بهره می‌برد که فرکانس آن به عدد فوق‌العاده ۴ گیگاهرتز می‌رسد.

قیمت مک بوک پروهای جدید

اپل گرافیک این لپ‌تاپ‌ها را بروز نکرده و ترجیح داده تا از همان گرافیک GT-750M استفاده کند. برخی انتظار داشتند گرافیک این کامپیوترها نیز به GT800M بروز شود. قیمت گران‌ترین مک‌بوک‌پرو اپل نیز با وجود ارتقاء سخت‌افزار، ۱۰۰ دلار ارزان‌تر شده تا به رقم ۲٫۴۹۹ دلار برسد.

مدل ‌های۱۳ اینچی نیز از نظر قدرت پردازنده و حافظه‌ی رم بروز شده‌اند. حالا حداقل حافظه رم در مک‌بوک‌پروهای ۱۳ اینچی ۸ گیگابایت به جای ۴ گیگابایت سابق است. فرکانس پردازنده نیز در تمام مدل‌ها ۲۰۰ مگاهرتز افزایش یافته است. با وجود اینکه مک‌بوک‌پروهای ۱۳ اینچی از نظر سخت‌افزاری ارتقاء یافته‌اند، اما اپل قیمت آن‌ها را ثابت نگاه داشته است.

برای مشاهده مشخصات فنی دقیق مک بوک‌پروهای جدید به وب سایت اپل مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات