مسافران شرکت هوایپیمایی آلاسکا می‌توانند به پرینت سه‌بعدی پنکیک بپردازند

شنبه ۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۸
مطالعه 2 دقیقه
از این پس مسافران پروازهای شرکت آلاسکا ایرلاینز می‌توانند پیش از پرواز در سالن‌های انتظار برای خود به پرینت سه‌بعدی پنکیک بپردازند. این شرکت در هر یک از بخش‌های هواپیمایی خود دستگاه چاپ سه‌بعدی قرار داده که با استفاده از مواد اولیه‌ی تازه و مرغوب به چاپ پنکیک‌های خوشمزه برای مسافران خواهد پرداخت.
تبلیغات

 ماشین پنکیک که این شرکت از آن بهره می‌برد در حقیقت یک چاپگر سه‌بعدی بزرگ است که پنکیک‌های با کیفیتی را تولید می‌کند. کافی است کلید دستگاه فشرده شود تا از قسمت کناری آن، صبحانه‌ی لذیذ مسافران آماده شود. این پنکیک‌ها از یک ترکیب مخصوص تولید می‌شوند که تنها حاوی مواد اولیه‌ی تازه، سالم و کاملا طبیعی است.

این شرکت هواپیمایی اولین شرکتی در ایالات متحده بوده که حدود چهار سال پیش، دستگاه پنکیک را در سالن‌های انتظار خود قرار داد و این دستگاه اولین در نوع خود بود که در فرودگاه بین‌المللی Seattle-Tacoma قرار گرفت. در حال حاضر این دستگاه‌ها در سالن‌های انکورج، سیاتل، پورتلند و لس آنجلس شرکت آلاسکا ایرلاینز قرار گرفته‌اند.

اگرچه ماشین پنکیک چند سالی هست که وجود دارد اما این پنکیک‌ها در میان مسافران پروازهای این شرکت چنان محبوبیت پیدا کرده که آلاسکا ایرلاینز مجبور شده ساعت‌های کار این دستگاه‌ها را افزایش دهد. گفته می‌شود که کودکان و بزرگسالان و در مجموع تمام افراد به شکل جالبی از این طرح استقبال کرده‌اند. حتی آنگونه که این شرکت در وبلاگ خود توضیح داده، شایعه شده که مسافران تلاش می‌کنند ساعت سفر خود را با پروازهایی که از این دستگاه پنکیک‌ساز بهره می‌برد تطبیق دهند.

این دستگاه توسط مخترع لهستانی۰استرالیایی، مارک زیمانسکی خلق شده که هدف خود را خودکار سازی آماده کردن پنکیک برای خانواده‌ها بیان کرده است. آنگونه که گفته می‌شود، این مخترع در فاصله‌ی سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۴ تعدادی نمونه‌ی اولیه از این دستگاه را تولید کرد و در طی این فرآیند حدود یک میلیون پنکیک با استفاده از آن‌ها آماده کرد تا سرانجام بتواند طرح نهایی و امروزی آن را ارائه کند. 

بنا به گزارش شرکت سازنده، در حال حاضر بیش از ۷۰۰۰ دستگاه از این پنکیک ساز در سراسر جهان توزیع شده که می‌توان آن‌ها را در انواع مکان‌ها از غذاخوری دانشگاه‌ها و هتل‌ها گرفته تا انواع دیگر مکان‌های عمومی و خصوصی مشاهده کرد. تعداد کمی از این دستگاه‌ها نیز توسط اشخاص و برای استفاده در منزل خریداری شده‌اند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات