دستبند هوشمند Razer Nabu: ابزار پوشیدنی ادغام شده با سرویس WeChat

پنج‌شنبه ۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
Razer در جریان نمایشگاه CES 2014 از دستبند هوشمند خود با نام Razer Nabu پرده برداشته بود و اکنون اعلام کرده که این ابزار پوشیدنی، اولین دستبند هوشمندی است که بطور کامل با سرویس پیغام‌رسانی WeChat که هم‌اکنون حدود ۴۰۰ میلیون کاربر فعال روزانه دارد سازگاری یافته و ادغام شده است.
تبلیغات

 بنا بر گفته‌ی مدیرعامل Razer، سرویس WeChat جدا از آنکه بزرگ‌ترین پلتفرم پیغام‌رسانی آنلاین چین محسوب می‌شود، به دلیل پیشرو بودن در ایجاد پلی میان دنیای مجازی با واقعیت هرکجا که امکان آن وجود داشته باشد، شریک بسیار خوبی برای Razer محسوب می‌گردد. او در ادامه چنین می‌گوید:

آن‌ها [WeChat] به واقع در حال عقب راندن محدودیت‌ها هستند و زمانی که ما همکاری با آن‌ها را آغاز کردیم بسیار هیجان‌زده بودیم.

Razer Nabu ایده‌ی دستبند هوشمند را به پله‌ای بالاتر ارتقا داد. Nabu در حقیقت ترکیبی از ساعت‌هوشمند و دستنبد تناسب اندام است. همانند یک ساعت هوشمند، این دستبند توانایی این را دارد که با دستگاه اندرویدی و یا iOS شما از طریق بلوتوث 4.0 یا بالاتر جفت شده و اطلاع‌رسانی‌ها، پیام‌ها و ایمیل‌ها را به شما نشان دهد. همچنین این امکان وجود دارد که نحوه اطلاع‌رسانی‌ برنامه‌ها شخصی‌سازی شود که در حال حاضر اپلیکیشن‌های متعددی خصوصا WeChat ،Twitter ،Facebook ،Instagram و Skype را پشتیبانی می‌کند. برخلاف ساعت‌های هوشمندکه اطلاعات شما را بر روی مچ‌تان نمایش می‌دهند که هرکسی می‌تواند آن‌ها را از پشت دست‌تان بخواند، Nabu راهکار دیگری را برگزیده و دو نمایشگر OLED یکی روی مچ و دیگری داخل مچ تعبیه کرده است. نمایشگر رویی که Public Icon خوانده می‌شود با استفاده از علائم خاصی ماهیت پیغام را نشان می‌دهد و اطلاعات بیشتر و متن پیغام‌ها و... در اصل بر روی نمایشگر سمت داخل مچ که Private Message Screen نامیده شده نمایش داده می‌شود. یک شتاب‌سنج داخلی نیز در این مچ‌بند تعبیه شده و تنها زمانی که مچ دست خود را برگردانید پیغام صفحه‌ی شخصی نمایان می‌شود.

یکی دیگر از ویژگی‌های جالب توجه این دستبند، پالس نام دارد و در اصل تکنولوژی اختصاصی Razer برای ارتباط با دیگر دارندگان این دستبند است و در فواصل زمانی معین فاصله‌ی اطراف را برای یافتن دیگر دارندگان احتمالی Nabu مورد جستجو قرار می‌دهد. زمانی که شخصی با دستبند مشابه یافت شد، افراد می‌توانند از طریق یکی از شبکه‌های اجتماعی مورد پشتیبانی (که احتمالا اکنون همان WeChat خواهد بود) با یکدیگر تماس برقرار کنند.

دستبند هوشمند Nabu، اولین ابزار پوشیدنی کاملا اجتماعی خواهد بود که عملکردهایی نظیر نمایش تمامی اعلان‌های ارائه شده توسط گوشی هوشمند iOS یا اندرویدی، اندازه‌گیری تمامی معیارهای تناسب اندام و سلامت که یک دستبند هوشمند به سنجش آن‌ها خواهد پرداخت، و قابلیتی برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات تنها با قرارگیری در محدوده مشخص یا تکان دادن مچ دست را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. به بیان دیگر، این دستبند هوشمند ساده تمامی عملکردهای اساسی یک ساعت هوشمند و دستبند سلامت را ضمن ادغام کامل با قابلیت‌های اجتماعی بر بستر یک پلتفرم باز به خوبی ارائه می‌کند. مدیرعامل Razer می‌گوید:

امروزه ما شاهد تسلط شرکت‌های مختلف بر صفحه نمایش PCها، صفحه‌نمایش گوشی‌ها و صفحه‌نمایش اتاق‌های نشیمن هستیم. در حال حاضر چالش اصلی این خواهد بود که چه کسی بر صفحه نمایش قرار گرفته بر روی مچ دست کاربران مسلط خواهد شد. بنابراین، [پوشیدنی‌ها] به واقع مسیری مهم برای حفظ توجه کاربر خواهند بود.

در صورتی که Nabu به بزرگترین ابزار پوشیدنی در بازار چین تبدیل شود، بدون در نظر گرفتن بازارهای اروپا و ایالات متحده، این دستبند می‌تواند لقب بزرگ‌ترین ابزار پوشیدنی دنیا را از آن خود کرده و بالاتر از رقبای بزرگی نظیر اپل، سامسونگ یا ال‌جی قرار گیرد. Razer هنوز بصورت رسمی قیمتی را برای دستبند خود ارائه نکرده اما انتظار می‌رود این کمپانی میلیون‌ها واحد از دستبند هوشمند خود را با قیمتی زیر صد دلار روانه‌ی بازار نماید. این دستبند برای اولین بار در سه‌ماهه‌ی چهارم سال جاری میلادی به بازار چین راه خواهد یافت و پس از آن تصور می‌شود که به مرور در بازارهای جهانی نیز توزیع خواهد شد.

من مدعی بی حرف و حدیث بودن این جریان نیستم اما این محصول یک پیروزی بسیار بسیار بزرگ محسوب می‌گردد. در حقیقت، در حال حاضر نگرانی اصلی ما ظرفیت تولید است و نه میزان تقاضا.

بر اساس آماری که خود شرکت ارائه نموده، هنگام اجرای طرح عرضه‌ی ۵۰۰ واحد از این دستبند در قالب طرح آزمایشی، بیش از ۲۵۰ هزار نفر نسبت به ثبت‌نام اقدام کردند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات