مک‌‌های جدید به همراه سیستم‌عامل Yosemite پاییز امسال عرضه می‌شوند

پنج‌شنبه ۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۱
مطالعه 2 دقیقه
اپل امروز نسخه آزمایشی عمومی سیستم‌عامل Yosemite را برای کاربرانی که نمی‌توانند تا انتشار نسخه‌ی نهایی آن صبر کنند، منتشر کرد. امروز شایعه شده که اپل قصد دارد در ماه اکتبر، کامپیوترهای جدید مک را با صفحه نمایش‌های رتینا و همین سیستم‌عامل روانه بازار کند.
تبلیغات

براساس گزارش 9t5Mac، نسخه پیش‌نمایش Yosemite Devoloper برای ۷ مهرماه برنامه ریزی شده و نسخه نهایی یک ماه بعد در آبان ماه منتشر خواهد شد. منبع خبر اعلام کرده که اپل از صفحه‌نمایش‌ با رزولوشن بالاتر در کامپیوترهای امسال خود بهره خواهد برد. گفته می‌شود مک‌بوک ایر ۱۲ اینچی به صفحه نمایش رتینا و آی‌مک‌ها به صفحه نمایش 4K مجهز خواهند شد.

المان‌های رابط کاربری سیستم‌عامل Yosemite طوری طراحی شده‌اند تا با صفحه نمایش‌های با رزولوشن بالا سازگار باشند. دلیل این موضوع نیز بهینه سازی OS X با صفحه نمایش با رزولوشن بالای کامپیوترهای مک است.

گفته می‌شود مک‌بوک ایر ۱۲ اینچی با صفحه نمایش رتینا به دلیل عدم تولید کافی پردازنده‌های جدید اینتل با تاخیر عرضه خواهد شد. این کامپیوتر قرار است حتی نسبت به نسل‌های قبلی خود سبک‌تر و باریک‌تر شود. دیگر کامپیوترهای مک نیز به پردازنده‌ی جدید و سخت‌افزار قوی‌تر مجهز خواهند شد و صفحه نمایش رتینا نیز در تمام آن‌ها بکار گرفته خواهد شد.

ظاهرا اپل در آی‌مک ۲۷ اینچی از یک پنل با رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل استفاده خواهد کرد.

اگر اینتل بتواند تولید انبوه پردازنده‌های نسل جدید خود را به موقع آغاز کند، می‌توان انتظار داشت که کامپیوترهای جدید مک در اواخر سه ماهه سوم یا اوایل سه ماهه چهارم امسال راهی بازار شوند.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید اپل نرم‌افزارهای Movie و Final Cut Pro را نیز برای سازگاری کامل با Yosemite بروز کرده و در آینده آن‌ها را منتشر خواهد کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات