لکسوس خبر از ساخت یک هیولای 600 اسب‌بخاری داد

یک‌شنبه ۲۹ تیر ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۵
مطالعه 3 دقیقه
هر چند لکسوس به عنوان برند لوکس تویوتا، محصولات چشم‌نوازی را تحت برند لکسوس راهی بازار کرده است، اما این خودروساز به جز موارد معدودی در ساخت خودروهای سوپر اسپورت و پرقدرت فعالیت نداشته است. حال به‌نظر می‌رسد لوکس‌سازهای سرزمین خورشید درصدد ساخت یک هیولای 600 اسب‌بخاری هستند.
تبلیغات

شناخته‌شده‌ترین خودروی اسپورت و زیبای لکسوس، LFA‌ است که به‌واقع می‌توان آن را یک هیولای دوست‌داشتنی ولی گران‌قیمت خواند. حال به‌نظر می‌رسد لکسوس در نظر دارد تا براساس خودروی مفهومی LF-LC و با بهره‌گیری از یک موتور 600 اسب‌بخاری توئین‌توربو، خودروی به یاد ماندنی دیگری را نیز روانه‌‌ی جاده‌ها نماید. انتظار می‌رود این خودرو با نام SC F و در کلاس یک کوپه باشد که از موتور 5 لیتر 8 سیلندری با آرایش V شکل سلیندرها بهره ببرد.

لکسوس خودروی مفهومی LF-LC را در سال 2012 میلادی به نمایش عموم گذاشت که در آن بیشتر روی ظاهر خودرو تاکید شده بود و در واقع این خودرو ماحصل تحقیقات این خودروساز در زمینه‌ی طراحی بدنه و آئرودینامیک بود که با استقبال از آن و جلب نظر بسیار، لکسوس برنامه‌هایی را برای تولید خودرو مبتنی بر این نمونه‌ی مفهومی توسعه داد. حتی به‌نظر می‌رسد نسل چهارم از سری LS لکسوس نیز، پلتفرم خود را از SC به عاریه گرفته و در شمای یک خودروی سدان اسپورت روانه‌ی بازار خواهد شد تا در مقابل رقبای اروپایی خود به رقابت بپردازد.

LFLCInt1

وب‌سایت موتورترند این نمونه‌ را با داشتن ویژگی‌هایی چون سرعت بالا و چالاکی فراتر از انتظار، نمونه‌‌ای از یک خودرو بسیار سریع و قدرتمند خوانده است. موتور توئین‌توربوی مورد استفاده در این خودرو در حال گذراندن تست‌های نهایی در ژاپن است و براساس شنیده‌ها لکسوس در نظر دارد تا این خودرو را در سه نوع مختلف به بازار عرضه کند که شامل نمونه‌ی هیبریدی نیز خواهد بود.

ارزان‌ترین نوع سری خودروهای SC، نمونه‌ای خواهد بود که از وجود موتور V8 توئین‌توربو با 450 اسب‌بخار استفاده می‌کند. نمونه‌ی دوم SC H نام داشته و از یک مجموعه‌ی موتور 500 اسب‌بخاری هیبریدی بهره‌ خواهد برد که براساس گمانه‌های موتورترند یکی از خروجی‌های همکاری تویوتا و بی‌ام‌دبلیو است.

LFLCInt2

همچنین باید به اخباری در مورد احتمال عرضه‌ی یک نسخه‌ی قوی‌تر RC F لکسوس نیز اشاره کرد که گویا از موتور V8 توئین‌توربو بهره خواهد برد و قرار است با نام RC FS در سال 2017 میلادی به بازار عرضه شود.

باید در آینده شاهد عرضه‌ی خودروهای بیشتری با استفاده از موتورهای توئین توربو توسط لکسوس باشیم، چراکه لکسوس ترجیح داده تا به جای استفاده از فناوری سایر کمپانی‌ها، سیستم‌ اختصاصی توئین توربوی خود را توسعه دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات