ناسا در حال آماده‌سازی راکت جدید خود برای ارسال فضانوردان به سیارات دور است

چهارشنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۱
مطالعه 2 دقیقه
ناسا در سال‌های اخیر درحال ساخت یک راکت قدرتمند با نام Space Launch System به‌منظور انجام ماموریت‌ها به مقصد کره‌ی ماه، مریخ و سایر سیاراتی است که فاصله‌ی زیادی با کره‌ی زمین دارند. در هفته‌‌ای که گذشت، ناسا قراردادی را با بوئینگ به منظور ساخت سکوی پرتاب این موشک به امضا رسانده است که جزییات آن را در ادامه مشاهده خواهید کرد.
تبلیغات

هرچند این موشک هنوز به مرحله پرتاب و آزمایش نرسیده، اما امضای یک توافق 2.8 میلیارد دلاری با کمپانی بوئینگ به‌منظور ساخت هسته‌ی مرکزی موشک و سیستم ناوبری نشان از آخرین مراحل توسعه و ساخت این موشک دارد. این توافق پس از عبور هسته اصلی از مرحله بررسی‌های حساس مربوط به طراحی جایی که ۱۱ متخصص بیش از ۳۰۰۰ شی‌ء آن را بازرسی کردند، دنبال شد. هسته‌ی اصلی یا Core Stage بخش میانی یک موشک است که بیشتر فضای یک موشک را اشغال می‌کند. سازه‌ی ساخته شده توسط بوئینگ دارای ارتفاعی برابر ۲۰۰ فوت دارد که در آن هیدروژن مایع و اکسیژن ذخیره شده است تا برای تامین وسخت موتورهای این راکت مورد استفاده قرار گیرند.

آخرین باری که یکی از موشک‌های ناسا مورد بازنگری کلی قرار گرفته، در سال ۱۹۷۰ میلادی بود که نتیجه‌ی آن راکت ساتورن 5 در پروژه‌ی آپولو به‌منظور انتقال فضانوردان به کره‌ی ماه مورد استفاده قرار گرفت. ناسا برای پرداخت 6.8 میلیارد دلار طی سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۸ میلادی ‌به‌منظور پیشبرد این پروژه برنامه‌ریزی کرده است. انتظار می‌رود این راکت در سال ۲۰۱۷ میلادی اولین سفر بدون سرنشین خود را انجام دهد و در صورت موفقیت آمیز بودن پروژه و طی تمامی مراحل با نتیجه‌ی مثبت، شاهد اولین پرتاب این راکت همراه با سرنشین در سال ۲۰۲۱ باشیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات