MindRDR امکان ثبت تصاویر با استفاده از امواج مغزی در گوگل‌گلس را ممکن می‌کند

پنج‌شنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۲
مطالعه 2 دقیقه
گوگل اخیراً استفاده از گجت‌پوشیدنی خود، گوگل‌گلس را برای طیف بیشتری از کاربران امکان‌پذیر ساخته است؛ از این‌رو شمار اپلیکیشن‌ها و ابزار‌هایی که برای استفاده از این گجت تولید شده‌اند، افزایش یافته است. از جمله‌ی این ابزار‌ها MindRDR یا ذهن‌خوان است که می‌توان با استفاده از آن و به کمک مواج مغزی به ثبت تصاویر پرداخت.
تبلیغات

یقیناً استفاده از امواج مغزی برای کنترل منوها و استفاده از گوگل‌گلس یکی از بهترین تجربیات کاربری خواهد بود که به‌نظر می‌رسد محقق خواهد شد. اولین نسخه‌ از اپلیکیشن MindRDR که توسط کمپانی This Place توسعه داده شده، امکان برخورداری از چنین قابلیتی را برای ثبت تصاویر و همچنین به اشتراک گذاری این تصاویر در فیس‌بوک و توئیتر از طریق تصور کردن، ممکن ساخته است. در صورتی که هم‌اکنون یکی از نسخه‌های گوگل‌گلس را با قیمتی برابر 1,500 دلار از آن خود کرده‌اید، می‌توان با دانلود اپلیکیشن رایگان و همچنین خرید هدست مخصوص برای خواندن اواج مغزی به قیمت 89 یورو، از این امکان بهره ببرید.

با توجه به اینکه این ابزار در اولین روزهای توسعه‌ی خود قرار دارد، هنوز دارای قابلیت‌های بسیاری نبوده و توسعه‌دهندگان وعده‌ی بهبود عملکرد آن را داده‌اند. هم‌اکنون سنسور EEG مورد استفاده در این هدست، قادر است تا امواج 4 مورد از 18 مرکز حسی موجود در مغز را دریافت کند، اما در آینده با دریافت تمامی امواج 18 نقطه‌ی موجود، می‌توان با اندازه‌گیری امواج مغزی قابلیت‌های فراوانی را به این اپلیکیشن اضافه کرد.

نحوه‌ی کار این اپلیکیشن بدین‌گونه است که با تمرکز روی یک منظره، سنسور مورد نظر امواج را دریافت کرده و کادری را پیش‌رو چشم کاربر قرار می‌دهد، سپس یک خط طولی از قسمت پایین کادر شروع به حرکت کرده و در زمان رسیدن به ضلع بالایی، تصویر ثبت می‌شود.

استفاده از چنین قابلیتی بسیار کاربردی است، اما باید استفاده از سنسور آن را که روی سر قرار می‌گیرد و ظاهر شما کمی نامعقول جلوه می‌دهد، در نظر داشته باشید. به‌طور حتم در آینده‌ی نزدیک شاهد توسعه‌ی این سیستم در کنار عرضه‌ی امکانات بیشتر خواهیم بود که ثبت تصاویر و اشتراک‌گذاری آن‌ها تنها بخشی از این امکانات خواهد بود.

لینک دانلود ویدئو

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات