چرا گوگل درصدد حذف کارت‌های حافظه‌ی میکرو SD از تلفن‌های‌هوشمند اندرویدی است؟

دوشنبه ۹ تیر ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۸
مطالعه 2 دقیقه
در صورتی که تلفن‌هوشمند اندرویدی شما دارای درگاه کارت حافظه‌ی میکرو SD بوده و گوشی خود را به اندروید 4.4 کیت‌کت بروزرسانی کرده باشید، با مشکلات موجود برای دسترسی برخی از اپلیکیشن‌ها به کارت حافظه‌ روبرو شده‌اید. گوگل در هیچ کدام از ابزارهای سری نکسوس خود پشتیانی از کارت حافظه را قرار نداده است. دلیل این موضوع چیست؟ سیاست گوگل در قبال کارت‌های حافظه‌ی SD چیست؟
تبلیغات

همانطور که می‌دانید، برخی از تلفن‌های‌هوشمند اندرویدی موجود در بازار فاقد اسلات کارت حافظه‌ی میکرو SD هستند که از جمله‌ی آن می‌توان به نکسوس 5، نکسوس 7 و جی2 از ال‌جی اشاره کرد. اما چرا گوگل در محصولات نکسوس خود از کارت حافظه‌ی میکرو SD استفاده نکرده است؟ با توجه به بروز مشکلات برای برخی تلفن‌های‌هوشمند اندرویدی مجهز به اسلات کارت حافظه در آخرین بروزرسانی اندروید که همان کیت‌کت است، گوگل اعلام کرده که به‌دلیل امنیت پایین و بالا رفتن ریسک آلوده شدن تلفن‌های‌هوشمند اندرویدی، دسترسی به کارت‌‌حافظه را در اندروید کیت‌کت کاهش داده است.

همانطور که پیش از این نیز در زومیت خوانده‌اید، گوگل براین عقیده است که استفاده از کارت حافظه‌ی میکرو SD منجر به سردرگمی کاربران خواهد شد. براساس نظرات کارشناسان گوگل، برای مثال در زمان ذخیره‌ی یک فایل و در جستجوی برای یافتن آن از حافظه‌ی تلفن‌هوشمند که شامل حافظه‌ی داخلی و کارت حافظه‌ی میکرو SD است، کاربران گمراه شده و زمان بیشتری را برای یافتن فایل مورد نظر خود صرف می‌کنند. این عامل یکی از دلایل عدم پشتیبانی از کارت حافظه‌ی میکرو SD در ابزار‌های نکسوسی است. دلیلی که چندان منطقی به نظر نمی‌رسد.

کاربران تلفن‌های‌هوشمند اندرویدی روش جستجو در ابزار‌های مجهز به حافظه‌‌های میکرو SD را می‌دانند و مطمئناً دسترسی به فایل‌های موجود در این گوشی‌ها کار چندان دشواری نیست. حقیقت این است که کاربران کارت‌های حافظه‌ی میکرو SD را دوست دارند، چراکه این حافظه‌ها قابل تغییر، ارزان و همچنین قابل جداسازی از تلفن‌های‌هوشمند هستند و بسیار پویاتر از حافظه‌های داخلی گوشی و سرویس‌های ذخیره‌ی ابری هستند. به عنوان مثال یکی از شکایت‌های کاربران از تلفن‌های HTC One و LG G2 عدم وجود درگاه کارت حافظه بود که هر دو شرکت تولید کننده این تلفن‌ها را مجبور کرد تا در نسل بعدی تلفن هوشمند خود، پشتیبانی از microSD را اضافه کنند.

مساله بعدی این است که آیا سرویس‌های ذخیره‌ی ابری با وجود نهادهای امنیتی چون آژانس امنیت ملی آمریکا به اندازه‌ی کافی امن هستند؟

آیا دلیل عدم بکارگیری کارت‌حافظه‌های میکرو SD و تلاش برای قانع کردن تولیدکنندگان ابزار‌های هوشمند اندرویدی به علت سرمایه‌گذاری عظیم گوگل در سرویس‌های ذخیره‌ی ابری نیست؟ نظر شما در این مورد چیست؟ آیا گفته‌های گوگل در مورد پایین بودن امنیت تلفن‌های‌هوشمند اندرویدی به‌دلیل استفاده از میکرو SD و بالا رفتن ریسک آلوده شدن به بدافزارها منطقی است؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات