چاپگر سه بعدی، دوست جدید کودکان

یک‌شنبه ۸ تیر ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
ظاهرا قرار است چاپگرهای سه‌بعدی به شکوفایی استعداد کودکان کمک کنند.
تبلیغات

کودکان نسل جدید، گویی از لحظه‌ی تولد با فناوری هم سو و همراه هستند. شاید پیش از والدین خود با هر ابزار و گجتی آشنا شده و میلی سیری‌ناپذیر برای درک تازه‌ها دارند. شاید شما هم با چنین کودکانی برخورد کرده باشید؛ کودکانی که گوشی‌های هوشمند را اسباب‌بازی‌های پیش پا افتاده قلمداد می‌کنند. اکنون با کمک افرادی خلاق، مسیری جدید پیش روی آنها گشوده شده؛ برای آشنایی بیشتر در ادامه این مطلب ما را همراهی کنید.

پیش از این برای شما مطالبی را پیرامون نقش شگفت‌انگیز چاپگرهای سه بعدی در دنیای امروز بازگو کرده‌ایم؛ اما گویی قرار است نقش جدیدی به این وسیله‌ی سودمند سپرده شود. این گونه که به نظر می‌رسد که قرار است چاپگر سه‌بعدی به شکوفایی استعداد کودکان کمک کنند. چاپگر سه‌بعدی به خودی خود وسیله‌ای سرگرم‌کننده است؛ ابزاری که به خوبی قادر است در حین آموزش نکاتی پیرامون فناوری و مهندسی به کودکان، اوقات خوشی را نیز برای آنان مهیا نموده و خلاقیت آنها را در مسیر تولید آن چه در ذهن‌ دارند، به حرکت وادارد.

اما علی‌رغم اینکه فناوری با کمک نقش ستودنی چاپگرهای سه‌بعدی بیش از پیش فراگیر شده ، هنوز هم برخورداری از اطلاعات تکنیکی خاص، همچون سدی در برابر کودکان قد علم کرده‌ است؛ سدی که میبایست برای لذت‌بردن از فناوری بر آن غلبه کنند. در این میان گروهی برای کمک به کودکان و در جهت دسترسی و استفاده آسان از نسل جدید چاپگرها وارد عمل شده‌اند؛ گروهی که ایده‌ای جالب در آستین دارند. این تولید‌کننده با عنوان "Mission Street"چاپگر سه‌بعدی جدیدی را ارائه داده که با کمک یک طرح ساده و ابتدایی روی یک آی‌پد، امکان ساخت هر چیزی رامهیا کرده است و بنابر وعده‌ی این تولید‌کننده، طرز کار با این وسیله به اندازه‌ای ساده است که هر کسی می‌تواند ظرف سی ثانیه به اوج آمادگی دست یابد.

تمام چیزی که یک کودک برای استفاده از این وسیله به آن نیازمند است یک آی‌پد، ارتباط وای‌فای، ماشین چاپگر سه‌بعدی و البته درکی ابتدایی از طراحی است. با استفاده از یک اپلیکیشن طراحی iOS، کودکان و بزرگسالان علاقمند می‌توانند با کمک انگشتان خود طرح مورد نظر را ترسیم کنند؛ برای این کار نیازی به یادگیری برنامه‌های پیچیده‌ای همچون اتوکد یا هر برنامه مهندسی دیگری نیست. البته استفاده‌کننده می‌تواند این چاپگر را به یک کامپیوتر متصل نموده تا یک مدل سه‌بعدی کامل از طرح خود را در اختیار داشته باشد. 

برای درک بهتر عملیات صورت گرفته، این تولید‌کننده اقدام به قرار دادن این چاپگرها در یک محفظه شفاف نموده؛ به طوری که روند کار برای کودکان قابل رؤیت باشد. البته این محفظه شیشه‌ای به اندازه کافی مقاوم است تا قطعات این چاپگر همچون موتور، قرقره، تسمه و ...را از دسترس کودکان کنجکاو دور نگاه دارد، در عین حال دارای یک کفی متحرک است که امکان خارج‌کردن قطعه‌ی ساخته شده را به راحتی فراهم می‌نماید. هم اکنون با کمک کیک استارتر، کمتر از ده هزار دلار از سرمایه پنجاه هزار دلاری مورد نیاز این تولید‌کننده، تأمین شده است. اگر مجریان این طرح فوق‌العاده موفق به جمع آوری سرمایه مورد نیاز خود شوند، هر کودک از چاپگر سه‌بعدی خود استفاده خواهد کرد؛ وسیله‌ای که حقیقتاً به خودش تعلق دارد. والدین می‌توانند با پرداخت مبلغ 549 دلار این چاپگر را در چهار رنگ مختلف و همراه با قرقره‌های الیاف مخصوص خریداری کنند.

این شرکت امیدوار است مدارس با استفاده از این چاپگر، اصول اولیه طراحی و مهندسی را به کودکان بیاموزند؛ کارهایی که تا پیش از این ممکن بود یادگیری‌شان سال‌ها به طول بیانجامد.

همچنین شرکت اعلام کرده که در صورت موفقیت، این طرح را برای کودکان خردسال‌تر نیز به مرحله اجرا می‌گذارد. آنها باور دارند که کودکان خلاق‌ترین موجودات روی زمین هستند؛ چرا که واژه‌ی "غیر ممکن" هنوز به دایره لغات ذهنی‌شان راه پیدا نکرده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات