گوگل اپلیکیشن Slides را برای رقابت با پاورپوینت مایکروسافت در دستگاه‌های موبایل ارائه می‌کند

پنج‌شنبه ۵ تیر ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۷
مطالعه 2 دقیقه
گوگل در نطق اصلی کنفرانس I/O خود در معرفی انواع پروژه‌های کوچک و بزرگ کوتاهی نکرد که در میان آخرین موارد، اپلیکیشن  Google Slides نیز قرار داشت که یک ویرایشگر اسلایدشو بوده و جایگزینی برای PowerPoint مایکروسافت لقب گرفته است.
تبلیغات

 این اپلیکیشن در حقیقت سومین بخش از مجموعه‌ی Google Docs است که گوگل تصمیم دارد بر اساس آن مجموعه‌ی ایجاد و ویرایش اسناد اداری را بصورت کامل و بومی به تمام گوشی‌ها و تبلت‌های هوشمند خود وارد کند. حدود چند ماه پیش، دو اپلیکیشن Docs و Sheets برای پلتفرم‌های اندروید و iOS ارائه شدند تا امکان ویرایش پرونده‌ها و صفحات گسترده را بر روی دستگاه‌های موبایل، برای کاربران فراهم شود.

Google-Docs-for-mobile

حال که صحبت از Docs به میان آمد، لازم به ذکر است که گوگل اعلام کرد که بر اساس همکاری که پس از تصاحب اپلیکیشن QuickOffice شکل گرفته، این کمپانی ویژگی ویرایش پرونده‌ها، صفحات گسترده و اسلایدشوها را تحت فرمت غالب و بومی به اپلیکیشن‌های خود افزوده تا هماهنگی و استفاده از اسناد مایروسافت آفیس بدون مشکل انجام شود. پیش از این لازم بود پرونده‌هایی که از فرمت docx. برنامه‌ی Word مایکروسافت برخوردار بودند ابتدا به ساختار Docs تبدیل شده تا عملیات ویرایش انجام پذیرد و در نهایت هنگام ذخیره‌ی فایل دوباره به همان فرمت اصلی بازگردانده شوند. همچنین از این پس امکان انتخاب فرمت ذخیره‌ی پرونده از میان پسوندهای مربوط به Microsoft Office/OpenOffice یا Google Docs خود گوگل برای کاربر فراهم است. علاوه بر این مجموعه‌ی اداری گوگل شاهد بهبودهایی در قسمت ویژگی‌های مشارکتی نظیر کار مشترک بر روی یک پرونده بوده و قابلیت افزودن نظر و پیشنهاد ویرایش بخش‌هایی از سند را برای مشارکت‌کنندگان یک تیم فراهم است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات