با اسکوتر الکتریکی جمع‌شدنی، هر لحظه و هر جا، شهرپیمایی ممکن است

چهارشنبه ۴ تیر ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
وقتی در منزل و محل کار هستید، راحت‌ترین روش نقل‌مکان، استفاده از دو پایی است که خدا به انسان داده است؛ اما به محض اینکه از خانه یا محل کار خارج می‌شوید، انواع و اقسام وسایل‌نقلیه را انتخاب می‌کنید. کالسکه‌ی برقی جمع‌شدنی، وسیله‌ی کوچکی است که می‌توان همیشه با خود حمل کرد. ببینیم این گجت چه مشخصاتی دارد.
تبلیغات

ویل‌چیرهای برقی را کم‌وبیش می‌شناسیم؛ صندلی‌های چرخداری که برای معلولین بسیار حیاتی هستند؛ مخصوصاً اگر پیمایش مسافت‌های طولانی از اندیشه‌‌ گذر کند.

اسکوتر، اسکیت و دوچرخه هم از وسایل نقلیه‌ای هستند که گاهاً مدل‌های سبک و جمع‌شدنی آن‌ها، نظر ما را به خود جلب می‌کند. اما به یک ایده‌ی بهتر فکر کنیم. کالسکه یا سگ‌وِی الکتریکی که جمع‌وجور باشد و بتوان آن را در مسافت‌های کوتاه، حمل کرد.

چنین ایده‌ای تازه نیست و به شکل‌های مختلفی عملی شده است؛ اما یکی از جالب‌ترین موارد Foldaway Electric Chariot نام دارد. کالسکه‌ی الکتریکی جمع‌شدنی که در حالت عادی ابعاد 38 در 20 در 30.75 اینچ معادل 96 در 51 در 78 سانتی‌متر دارد؛ وقتی جمع شود، حجم آن 50 درصد کمتر می‌شود. بنابراین جا‌دادن آن در گوشه‌ای از دفتر کار، کمد و پشت ماشین، ساده است.

folding-scooter-folded

وزن آن 70 پوند معادل 31.8 کیلوگرم است و با همین وزن کم، قادر است شخصی به وزن 250 پوند معادل 113 کیلوگرم را حمل کند؛ چرا که قاب بدنه از آلیاژ سبک و مستحکم آلومینیوم است.

موتور الکتریکی کالسکه، 250 وات قدرت دارد و با باتری لیتیوم-یونی 36 ولتی خود که تنها در عرض 3 ساعت شارژ می‌شود، مسافت 17 مایلی معادل 27 کیلومتر را طی می‌کند. آن هم با سرعت 19 کیلومتر بر ساعت! تصور کنید با این مشخصات می‌توان از یک سر شهر در عرض یک ساعت، به انتهای دیگر آن رسید. البته کالسکه‌ی الکتریکی جمع‌شدنی، بسته به وزن شخص، قادر نیست از سربالایی با شیب بیش از 9 درصد بالا برود. در ضمن با برق معمولی AC شارژ می‌شود.

صندلی کالسکه به صورت جمع‌شدنی طراحی شده است. لذا اگر آن را جمع کنید، با یک اسکوتر که قطر چرخ جلو و عقب آن به ترتیب 18 و 8 اینچ است، رو‌به‌رو می‌شوید. اسکوتری با چرخ های غول‌آسا! برای ترمز‌کردن، تمام چرخ‌ها قفل می‌شوند تا سرعت زیاد دردسر درست نکند. در سمت جلو دو چراغ LED تعبیه شده که نور کافی برای استفاده در تاریکی را فراهم می‌کند.

foldable-scooter

در نهایت به قیمت آن می‌رسیم که 1800 دلار است و با توجه به قابلیت‌های آن، چندان زیاد نیست.

به ویدیویی از این محصول توجه کنید:

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات