اولین تلفن‌هوشمند تایزنی معرفی شد؛ وعده‌ سامسونگ برای عرضه‌ اولین تلویزیون تایزنی در سال آتی! [بروزرسانی]

دوشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۶
مطالعه 2 دقیقه
کمپانی سامسونگ امروز پرده از تلفن‌هوشمند تایزنی خود برداشته و وعده‌ی عرضه‌ی اولین تلویزیون مبتنی بر این سیستم‌عامل را نیز برای سال آتی میلادی داد. سامسونگ Z اولین تلفن‌هوشمند تایزنی است که بصورت تجاری روانه‌‌ی بازار خواهد شد. این تلفن‌هوشمند با تایزن 2.2.1 همراه شده است.
تبلیغات

سامسونگ Z دربردارنده‌ی امکاناتی چون صفحه‌ی نمایش 4.8 اینچی AMOLED با رزولوشن HD، پردازنده‌ی چهارهسته‌ای 2.3 گیگاهرتزی است که به‌عنوان اولین تلفن‌هوشمند تایزنی راهی بازار خواهد شد.

همچون گلکسی S5 سامسونگ، سامسونگ در این تلفن‌هوشمند از سنسور اثر انگشت و حالت ذخیره‌ی باتری بهره برده است که به‌منظور کاهش مصرف باتری در این تلفن‌هوشمند گنجانده شده است. کره‌ای‌ها حافظه‌ی رم ۲ گیگابایتی و حافظه‌ی داخلی ۱۶ گیگابایتی را همراه با قابلیت افزایش از طریق اسلات میکرو SD‌ در این محصول گنجانده‌اند.

این تلفن‌هوشمند در جریان کنفرانس توسعه‌دهندگان تایزن که از امروز در سان‌فرانسیسکو آغاز خواهد شد، در دسترس عموم قرار خواهد گرفت. این تلفن‌هوشمند از سه‌ماهه‌ی سوم سال جاری در روسیه در دسترس قرار خواهد گرفت و شاهد عرضه‌ی آن در سایر بازارها نیز خواهیم بود.

سامسونگ اظهار کرده است که می‌توان از طریق فروشگاه اپلیکیشن‌های تایزن، به گزینه‌های مختلفی در دسترسی پیدا کرد. همچنین این کمپانی در نظر دارد تا برای توسعه‌‌ی هرچه بیشتر فروشگاه اپلیکیشن‌های خود مسابقه‌ای را در روسیه برگزار نماید.

سامسونگ به این موضوع اکتفا نکرده و اعلام کرد که در کنار این تلفن‌هوشمند، یک تلویزیون تایزنی را نیز برای سال آتی میلادی در نظر گرفته است. لازم به‌ذکر است که این کمپانی هفته‌ی پیش ساعت‌هوشمند گلکسی‌گیر را نیز به تایزن بروزرسانی کرد.

سامسونگ در نظر دارد تا با عرضه‌ی اولین تلویزیون‌هوشمند تایزنی در سال آتی میلادی، این حوزه از محصولات را گسترش داده و تلویزیون‌های تایزنی خود را به یکی از سردمداران بازار تبدیل کند.

این کمپانی برای انتشار کیت توسعه‌دهندگان تایزن در ماه جولای برنامه‌ریزی کرده است. سامسونگ استفاده از تایزن را برای طیف وسیعی از محصولات در نظر گرفته است. براساس نقشه‌ی راه در نظر گرفته شده برای این اکوسیستم، باید شاهد استفاده از آن در تلفن‌های‌هوشمند، گجت‌های‌پوشیدنی و تلویزیون‌های این کمپانی باشیم.

SDK بتای این اکوسیستم قابلیت‌های فراوانی را در اختیار برنامه‌نویسان قرار می‌دهد که از جمله‌ی آن می‌توان به قابلیت استفاده‌ی هوشمند از تلویزیون از طریق ژست‌های حرکتی و دستورات صوتی، تقسیم صفحه‌ی نمایش به چند بخش اشاره کرد که برای استفاده از همزمان از چندین ابزار متصل به تلویزیون کاربرد دارد.

بروزرسانی:

  • ابعاد این تلفن‌هوشمند برابر 138.2 در 69.8 در 8.5 بوده و وزن آن نیز 136 گرم عنوان شده است.
  • صفحه‌ی نمایش 4.8 اینچی این تلفن‌هوشمند با رزولوشن 1,280 در 720 است که ارمغان آن تراکم پیکسلی 306ppi o خواهد بود.
  • تراشه‌ی اسنپ‌دراگون 800 با چهار هسته‌ی پردازشی و فرکانس کاری 2.3 گیگاهرتزی قلب محاسباتی این تلفن‌هوشمند را تشکیل می‌دهد.
  • حافظه‌ی رم در نظر گرفته شده برای این محصول 2 گیگابایت است.
  • ظرفیت باتری مورد استفاده 2,600 میلی‌آمپر ساعت است.

نظر شما در این مورد چیست؟

برای مطالعه کلیه مقالات نمایشگاه به صفحه Computex 2014 مراجعه نمایید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات