فروش پردازنده‌های موبایل چینی به طور متوسط هر سه ماه یکبار 4% کاهش می‌یابد

پنج‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۵
مطالعه 2 دقیقه
فروش پردازنده‌های چینی مخصوص موبایل‌های هوشمند در حدود 4.2 درصد در سه ماهه‌ی نخست سال 2014 نسبت به سه ماهه‌ی پایانی سال 2013 کاهش پیدا کرده است.
تبلیغات

یکی از محبوب‌ترین تولیدکنندگان پردازنده‌ در چین کمپانی مدیاتک است که به دلیل تولید محصولات ارزان‌قیمت، شهرت فراوانی برای خود دست و پا کرده است. اما قیمت کم محصولات این کمپانی نیز باعث نشده تا از گزند کاهش میزان فروش در امان باشد. فروش پردازنده‌های این کمپانی در سه‌ماهه‌ی نخست سال جاری میلادی، در حدود 6.1 درصد کاهش یافته است.

تمرکز بیش از حد بر روی ساخت محصولات از پایین‌رده گرفته تا پردازنده‌های پیشرفته، یکی از عوامل اساسی کاهش میزان فروش این کمپانی قلمداد می‌گردد.

کارشناسان اما بیکار ننشسته‌اند و از همین الان هشدارهای اساسی خود در مورد کاهش چشمگیر فروش در سه‌ماهه‌ی دوم امسال را به سران مدیاتک و دیگر کمپانی‌ها اعلام نموده‌اند.

این موضوع تنها مختص مدیاتک نیست. کوالکام، یکی دیگر از کمپانی‌های صاحب‌نام در زمینه تولید پردازنده‌های مخصوص موبایل نیز از این مشکلات در امان نمانده است. تقریباً تمامی محصولات رده متوسط و رده پایین کوالکام از اقبال بسیار کمی در بازار برخوردار بوده‌اند. البته این کمپانی اعلام کرده که به زودی پردازنده‌های مبتنی بر دو سیستم‌عامل ویندوزفون و فایرفاکس را روانه بازار خواهد کرد. برای بررسی میزان فروش گوشی‌های مبتنی بر این دو سیستم باید چند ماهی صبر کرد.

کمپانی HiSilicon، که متعلق به کمپانی چینی هواوی است و اکثر پردازنده‌های مورد استفاده در گوشی‌های این کمپانی را تولید می‌کند و همینطور انویدیا نیز با کاهش فروش محصولات خود مواجه بوده‌‌اند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات