مایکروسافت عرضه‌ی نسخه‌ی ارزان قیمت ویندوز 8.1 به‌همراه Bing را تایید کرد

دوشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۳
مطالعه 2 دقیقه
پیش‌تر در زومیت شایعاتی را مبنی بر احتمال انتشار یک نسخه از ویندوز 8.1 به‌همراه بینگ خواندید. هدف از عرضه‌ی این نسخه گسترش استیلای ویندوز از طریق همراه ساختن آن با ابزارهای ارزان قیمت است. حال مایکروسافت انتشار چنین نسخه‌ای از ویندوز را تایید کرده است.
تبلیغات

مایکروسافت اعلام کرده است که هدف از عرضه‌ی چنین نسخه‌ای در اختیار گذاردن فرصتی برای تولیدکنندگان سخت‌افزار برای عرضه‌ی محصولات ویندوزی ارزان‌قیمت به بازار است. اولین نسخه از این ابزارها در ماه آتی میلادی و در جریان برگزاری نمایشگاه Computex در تایپه به‌همراه ویندوز مذکور معرفی خواهد شد.

اما تفاوت نسخه‌ی اصلی ویندوز 8.1 با نسخه‌ی ارزان‌قیمت چیست؟ ویندوز 8.1 با Bing دقیقا شبیه به ویندوز 8.1 است و از آخرین بروزرسانی منتشر شده برای این سیستم‌عامل نیز بهره می‌برد. تفاوت اصلی این ویندوز استفاده از سرویس جستجوی Bing به‌عنوان موتور جستجوی پیش‌فرض در اینترنت‌اکسپلورر است. هرچند کاربران می‌توانند این گزینه را به دلخواه خود تغییر دهند، اما تولیدکنندگان ابزار‌ها چنین امکانی را در دست ندارند.

نکته‌ی دیگر در مورد این نسخه، عدم فروش آن بصورت جداگانه است و کاربران تنها می‌توانند از طریق خرید ابزار‌های مجهز به این نسخه به آن دسترسی داشته باشند. برخی از ابزار‌های مجهز به این نسخه که می‌توان برای نمونه به تبلت‌ها اشاره کرد همراه با مجموعه‌ی نرم‌افزاری آفیس روانه‌ی بازار خواهند شد، اما هنوز مشخص نیست که آیا این نسخه آفیس 2013 یا اشتراک یک ساله‌ی آفیس 365 خواهد بود.

این سیاست بخشی از استراتژی مایکروسافت برای به زیر کشیدن اندروید است. مایکروسافت به درک کاملی از فاکتورهای حیاتی در چرخه‌ی تولید یک محصول پرفروش رسیده است. تولیدکنندگان خواستار نرم‌افزار ارزان‌قیمت هستند که با دسترسی به آن ابزارهای بیشتری را تولید و به فروش می‌رسانند. موجه‌ترین دلیل برای توسعه‌ی اپلیکیشن برای اکوسیستم‌ها توسط برنامه‌نویسان، تعداد ابزار‌های موجود است. کاربران نیز به سراغ اکوسیستم‌هایی می‌روند که دارای مخازن اپلیکیشنی پر پروپیمانی باشند.

هنوز اطلاعاتی در مورد جزئیات این نسخه از سیستم‌عامل منتشر نشده است. مایکروسافت اطلاعاتی را در مورد قیمت این نسخه و نحوه‌ی تعامل با تولیدکنندگان در اختیار رسانه‌ها قرار نداده است. یقیناً این نسخه به میدانی برای عرضه‌ی انواع مختلف اپلیکیشن‌ها و سرویس‌ها برای کاربران در بستر Bing خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات