گوشی ZTE Nubia W5 ممکن است اولین دستگاه ویندوزفون مجهز به تراشه‌ی اسنپدراگون 801 باشد

پنج‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۲۳:۱۱
مطالعه 2 دقیقه
تا کنون هیچ دستگاهی که مبتنی بر ویندوزفون باشد به پردازنده‌ی اسنپدراگون 801 کوالکام مجهز نشده است. اما بر اساس یک شایعه که از آسیا بدست آمده، این حقیقت جالب در آستانه‌ی تغییر است. گفته می‌شود که ZTE در حال کار بر روی یک گوشی‌هوشمند جدید به نام ZTE Nubia W5 است که به سیستم روی یک چیپ اسنپدراگون 801 مجهز خواهد شد.
تبلیغات

 علاوه بر چیپ قدرتمند کوالکام، سه گیگابایت حافظه‌ی رم و 64 گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی داخلی نیز برای این دستگاه ذکر شده است. انتظار می‌رود دوربین پشتی ZTE Nubia W5 مجهز به لنز 13 مگاپیکسلی و لرزش‌گیر اپتیکال OIS باشد. این گوشی از ارتباطات 4G پشتیبانی به عمل آورده و توسط یک باتری عظیم 4500 میلی‌آمپری تغذیه خواهد شد.

این پرچمدار جدید مجهز به ویندوز فون از سوی ZTE، می‌تواند یک دستگاه رده‌بالا باشد که این پلتفرم برای گسترش رقابت، به آن نیاز دارد. در حال حاضر تنها گوشی‌های مطرح مجهز به ویندوزفون توسط نوکیا ساخته می‌شوند که هم‌اکنون بخش دستگاه‌ها و سرویس‌های آن تحت مالکیت مایکروسافت قرار دارد. ارائه‌ی چنین دستگاه‌هایی از سوی تولیدکنندگان دیگر، نمایانگر تمایل آنان برای ریسک‌کردن بر سر پلتفرم نسبتاً جوان مایکروسافت خواهد بود. البته این مسأله را در ذهن داشته باشید که سوای تصویر و مشخصات فاش شده از این دستگاه، خود کمپانی چینی ZTE تا کنون بصورت رسمی سخنی از وجود ZTE Nubia W5 به میان نیاورده است.

سؤالی که در این خصوص ذهن ما را به خود مشغول خواهد کرد این است که آیا در صورت به واقعیت بدل‌شدن ZTE Nubia W5، آیا این گوشی‌هوشمند راه خود را به بازارهای جهانی باز خواهد کرد؟ لیکسین چنگ مدیرعامل بخش ایالات متحده‌ی ZTE در مصاحبه‌ای که اخیراً داشته اعلام نموده است که کمپانی ZTE موفق به برقراری روابط و توافقاتی با برخی اپراتورهای ایالات متحده شده که تا کنون هیچ تولیدکننده‌ی چینی دیگری به آن دست نیافته است. اما تا کنون تنها مدل‌های پایین‌رده‌ی این کمپانی نظیر ZTE Concord II تحت شبکه‌ی مخابراتی T-Mobile عرضه شده است.

در صورتی که تفاوت‌های اسنپدراگون 800 و 801 را به خاطر نمی‌آورید اجازه دهید بصورت مختصر به ذکر برتری‌های چیپ 801 کوالکام بپردازیم. اسنپدراگون 801 سرعت کلاک بالاتری را در خصوص CPU و GPU ارائه می‌کند، از eMMC 5.0 پشتیبانی به عمل آورده و به شما اجازه می‌دهد با یک گوشی دو سیم‌کارت فعال، بصورت همزمان دو تماس همزمان داشته باشید. در نهایت نیز مدل‌های AB/AC از رابط LPDDR3 سریع‌تری برخوردارند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات