نسل جدید پهپادهای AR.Drone ویدئوهای شفاف و با کیفیت ضبط می‌کند

سه‌شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۲
مطالعه 3 دقیقه
کمپانی Parrot در سال 2010 میلادی برای اولین بار AR.Drone را روانه‌ی بازار کرد که به‌واسطه‌ی امکاناتی چون  کنترل توسط آیفون و قابلیت‌های متنوع پروازی و همچنین کنترل ساده، توجهات بسیاری را به خود جلب کرد. سال 2012 این پهپاد با بازنگری‌های انجام شده بصورت بهینه‌تر و بهتری راهی بازار شد. اما آخرین نسخه از پهپادهای ساخت این کمپانی که در سال جاری میلادی معرفی شده است، نه تنها یک اسباب‌بازی لذت بخش، بلکه پهپادی با قابلیت‌های تصویربرداری و عکس‌برداری است.
تبلیغات

آخرین نسل از پهپادهای ساخت این کمپانی که با نام AR.Drone 3.0 شناخته می‌شود، دارای قابلیت‌هایی به‌منظور تصویربرداری و عکس‌برداری بصورت محیطی است. Parrot با توجه به استقبال از محصول کمپانی رقیب با نام DJI Phantom 2 Vision که توجهات بسیاری را از جانب فیلم‌سازان و عکاسان به خود جلب کرد، AR.Drone 3.0 را روانه‌ی بازار کرده است. از جمله‌ی قابلیت‌های خیره‌کننده‌ی این پهپاد می‌توان به دوربین با کیفیت بالا تعبیه شده در آن و استفاده از جی‌پی‌اس برای فیلم‌برداری از نقاط مشخص بصورت برنامه‌ریزی شده اشاره کرد.

علاوه بر امکانات و ویژگی‌های فوق، Parrot با استفاده از لرزش‌گیر اپتیکال در سنسور مورد استفاده در دوربین پهپاد و همچنین قابلیت کنترل و استفاده از پهپاد با استفاده از عینک واقعیت مجازی، به‌نوعی محصول رقیب را پشت سرنهاده است.

ARDroneInt1

به جای استفاده از موتور برای چرخش دوربین که منجر به افزایش وزن کلی پهپاد می‌شد، Parrot از راهکار دیگری به این منظور استفاده کرده تا این ابزار قابلیت ثبت تصویر با زاویه‌ی ۱۸۰ درجه را داشته باشد. این راهکار ترکیبی از بهبودهای سخت‌افزاری و نرم‌افزاری است که با استفاده از چندین سنسور و یک پردازنده‌ی تصاویر ممکن شده است. با مجموع زاویه‌ی انتخاب شده برای دوربین، پردازش‌گر تصاویر مورد نظر را با کمک لرزش‌گیر اپتیکال آماده کرده و در اختیار کاربر قرار می‌دهد. نتیجه‌ی حاصل یک ویدئو با کیفیت بالا و بدون لرزش است که توسط این پهپاد کوچک در اختیار کاربر قرار می‌گیرد.

استفاده از چنین مکانیزمی برای این پهپاد، قابلیت‌های دیگری را نیز در اختیار کاربر قرار می‌دهد. در صورتی که کنترل‌کننده‌ی قدرتمند Skycontroller را به‌همراه این پهپاد تهیه کنید که به‌موجب آنتن‌های قدرتمند قادر است تا ۲ کیلومتر پهپاد را هدایت کند، می‌توانید عینک واقعیت مجازی اکولیوس ریفت را نیز با آن ترکیب کرده و تصاویر زنده را از طریق آن به تماشا بنشینید. هرچند این نسخه دارای کمی لگ به موجب ارسال با تاخیر تصاویر است، اما در مجموع تجربه‌ی خوبی را در اختیار علاقمندان قرار می‌دهد.

ARDroneInt2

اصلی‌ترین نقطه‌ی ضعف این محصول ظرفیت کم باتری تعبیه شده روی آن است که امکان فیلم‌برداری و پرواز برای تنها ۱۲ دقیقه را ممکن می‌کند. باتری مورد استفاده در این محصول ۱۲۰۰ میلی‌آمپر ساعت ظرفیت دارد که برای انجام یک پرواز دو کیلومتری کافی است، اما به هر حال برای چنین ابزاری با این کاربرد بسیار اندک است. Parrot برای این محصول قیمت ۳۰۰ دلار را در نظر گرفته است که در مقایسه با رقیب 1000 دلاری بسیار مقرون به صرفه‌تر است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات