اسناد ادغام Comcast و Time Warner Cable حکایت از توسعه‌ی یک ست‌تاپ باکس جدید توسط اپل دارد

چهارشنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۳
مطالعه 3 دقیقه
مطمئناً تا حال اخبار بسیاری را از منابع مختلف در مورد نسل جدید اپل تی‌وی شنیده‌اید؛ یکی از محصولات اپل که اطلاعات و افراد فراوانی وجود دارند که توسعه نسل جدید آن را تصدیق می‌کند.
تبلیغات

براساس شنده‌ها اپل در حال طراحی و توسعه‌ی نسل جدید اپل تی‌وی است که از قابلیت‌ها و امکانات جدیدی همچون اپ‌استور و گیم‌استور بهره خواهد برد. نشانه‌هایی از وجود اپل‌تی‌وی در iOS 7 نیز وجود دارد که تنها بخشی از شواهد موجود در مورد توسعه‌ی نسل جدید این ابزار توسط اپل است.

در روز‌های اخیر اسنادی متعلق به ترکیب دو کمپانی بزرگ Comcast و Time Warner Cable l موجود در FCC منتشر شده است که لزوم ترکیب این دو کمپانی را تشریح کرده است؛ اما در بخشی از آن، توسعه‌ی یک ست‌تاپ‌باکس توسط اپل عنوان شده که اخبار و شنیده‌های پیشین را تصدیق می‌کند. در ادامه، بخشی از مطالب سند مورد نظر قرار گرفته است:

امروز، گوگل در بسیاری از زمینه‌ها همچون شبکه‌های اینترنتی، ویدئو و سایر فناوری‌ها در حال فعالیت است. برخی از بازارهایی که گوگل اعلام کرده قصد ورود به این بازارها را دارد، در حوزه‌ی فعالیت Comcast و Time Warner Cable است. اپل در تبلت‌های خود امکان استفاده از خدماتی را که کمپانی‌های کابلی ارائه می‌دهند، ممکن ساخته است، همچنین این کمپانی سرویس ویدئوی آنلاین را نیز راه‌اندازی کرده است. این کمپانی در حال توسعه‌ی ست‌تاپ باکس جدیدی است. مایکروسافت نیز با اضافه‌کردن ویژگی‌هایی به ایکس‌باکس خود، پلتفرم جدیدی را برای سرویس‌های ویدئویی ارائه خواهد داد. هفته‌ی گذشته نیز آمازون پرده از ست‌تاپ باکس جدید خود برداشت. این کمپانی نیز ست‌تاپ‌باکس جدید خود را در کنار سایر محصولات و تبلت‌های خود قرار داده است.

همانطور که در بخشی از این متن ملاحظه می‌کنید، به اپل و ست‌تاپ باکس جدیدی از این کمپانی اشاره شده است. این متن بخشی از سندی است که به تشریح علل ترکیب دو کمپانی بزرگ Comcast و Time Warner Cable پرداخته است و ترکیب این دو کمپانی را راهکاری برای مقابله کمپانی‌هایی چون اپل، گوگل و مایکروسافت عنوان کرده که وارد حوزه‌ی فعالیت در زمینه‌ی سرویس‌های ویدئویی شده‌اند. هرچند می‌توان این متن و اشاره به اپل را برخواسته از شایعاتی عنوان کرد که در رسانه‌ها منتشر شده است؛ اخباری نیز منتشر شده بود که نشان از مذاکرات اپل با کمپانی تایم‌وارنر کیبل در جهت توسعه‌ی ست‌تاپ‌باکس داشت.

علاوه بر موراد فوق، گزارش‌ منتشر شده در وال‌استریت‌ژورنال نیز حکایت از مذاکرات اپل با کام‌کست داشت؛ از این‌رو می‌توان به این نتیجه رسید که ترکیب این دو کمپانی بزرگ با یکدیگر و نام‌آوردن از اپل شاید نشان از احتمال همکاری این کمپانی‌ها با اپل در توسعه‌ی ست‌تاپ‌باکس دارد.

اطلاعات موجود، حکایت از احتمال عرضه‌ی این محصول در سال جاری میلادی دارد. با مشخص‌شدن تاریخ برگزاری کنفرانس توسعه‌دهندگان اپل در خرداد ماه، معرفی این محصول در طی برگزاری این کنفرانس بعید به نظر می‌رسد. شاید ترکیب این دو کمپانی نیز عرضه‌ی ست‌تاپ باکس اپل را به تأخیر انداخته باشد؛ چراکه در صورت همکاری اپل با کام‌کست و تایم‌وارنر‌کیبل، اپل باید به انتظار پایان یافتن مقدمات این ادغام بنشیند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات