تماشا کنید: آیا گلکسی S5 قادر است از تست‌های مقاومت در برابر آب سربلند بیرون بیاید؟

چهارشنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۴
مطالعه 2 دقیقه
پس از متداول‌شدن قابلیت ضدآب بودن گوشی‌های هوشمند سونی، سامسونگ تصمیم گرفت تا امسال پرچم‌داران اندرویدی خود را با گواهینامه IP67 به بازار عرضه نماید و این یعنی اگر گوشی شما تا عمق یک متر و به مدت 30 دقیقه زیر آب باشد، باز هم سالم خواهد ماند. اما آیا گلکسی S5 واقعا ضدآب است؟
تبلیغات

حتماً به یاد دارید که سال گذشته سامسونگ مدل گلکسی S4 اکتیو خود را با این قابلیت عرضه کرده‌بود و شاید خیلی‌ها متوجه نشدند که این گوشی واقعا همانطور که تبلیغ می‌شد، ضدآب نبود. یک خبرنگار که مقالاتی در مورد گوشی‌ها می‌نوشت، این گوشی را با خود به استخر برد و اگرچه گوشی گلکسی S4 اکتیو او در عمق کمتر از یک متر بود و حتی کمتر از 30 دقیقه زیر آب قرار داشت، ولی وقتی گوشی از آب خارج شد متأسفانه از کار افتاده بود.

سامسونگ و AT&T رسماً اعلام کردند که خریداران این مدل که به دلیل خیس‌شدن گوشی‌هایشان دیگر قادر به استفاده از آنها نیستند، می‌توانند با مراجعه به نمایندگی‌ها، گوشی خود را فقط برای یک‌بار تعویض نمایند. این تصمیم از سوی سامسونگ نشان داد که این گوشی آنچنان هم که گفته می‌شد، در برابر آب مقاوم نبود؛ البته باید اذعان کرد بعضی از این خرابی‌ها به‌دلیل رعایت‌نکردن بعضی از دستورالعمل‌های سامسونگ جهت ضدآب نگاه‌داشتن گوشی توسط خود کاربران بود.

برای اینکه ببینیم آیا گلکسی S5 سامسونگ واقعا ضدآب است یا خیر، این گوشی را در عمق یک متری آب قرار دادیم و البته به جای 30 دقیقه، 60 دقیقه گوشی را زیر آب نگاه داشتیم. آیا سالم باقی می‌ماند؟ تمام گوشی خیس شده بود؛ اما هم‌چنان سالم بود و کار می‌کرد. اما هنوز یک تست دیگر باقی مانده‌بود. گوشی را در جیب یک شلوار جین قرار دادیم که قرار بود در ماشین لباس‌شویی شسته شود. آیا گلکسی S5 پس از 50 دقیقه چرخش در ماشین لباس‌شویی و شست‌و‌شو باز هم سالم باقی می‌ماند؟ بله، گلکسی S5 از این آزمون هم سربلند بیرون آمد.

به نظر می‌رسد سامسونگ در بحث مقاوم‌سازی گوشی‌ها در برابر آب، پس از شروع ضعیفی که در سال گذشته داشت، حالا در مدل‌های جدید به پیشرفت‌ قابل ملاحظه‌ای دست یافته‌است. البته به تازگی ویدیو‌هایی منتشر شده‌است که نشان می‌دهند اچ‌تی سی (One M8) پس از گذشت یک ‌ساعت در یک استخر کم‌عمق، باز هم سالم باقی می‌ماند؛ بدون این‌که گواهینامه IP67 در اختیار داشته‌باشد.

اگر قرار باشد بین گلکسی S5 و One M8 یکی را انتخاب کنید، آیا گواهینامه IP67 متعلق به گلکسی S5 تأثیری در انتخاب شما دارد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات