Snoopybabe ، طوفان دنیای مجازی چین

چهارشنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۳ - ۰۰:۱۰
مطالعه 4 دقیقه
خیلی از ما آهنگ معروف "گانگنام استایل" از سای(Psy) را شنیده‌ایم؛ آهنگی که به لطف شبکه‌های مجازی راه صدساله را یک شبه پیمود و به شهرتی جهانی دست یافت. این شاید یکی از نمونه‌های قدرت دنیای مجازی در عرصه تبلیغات یا معرفی محصولی خاص باشد. این بار به سراغ عضو جدید و عجیب این جهان مدرن آمده‌ایم که به سرعت بر محبوبیتش افزوده شده؛ آنهم به لطف پوزه‌ای کوتاه و نمکین! باور نمی‌کنید پس با ما همراه شوید.
تبلیغات

آیا فکر می‌کنید به شهرت‌رسیدن در دنیای رسانه‌های اجتماعی کار سختی است؟ خب پاسخ شما هر چه باشد ظاهراً این کار بر خلاف تصور بسیاری اصلاً کار مشکلی به حساب نمی‌آید؛ چرا که حتی یک گربه هم موفق به انجامش شده است. بله واقعیت دارد! گربه‌ای به نام اسنوپی بیب(Snoopybabe) به عضو جدید و تأثیرگذار دنیای مجازی تبدیل شده که روی ویبو (نسخه چینی توئیتر) در حدود 275.000 نفر دنبال‌کننده دارد. همچنین 190.000 طرفدار روی اینستگرام هم دیگر موفقیت او محسوب می‌شود. این گربه که از ایالت سی‌چوان چین به همگی درود می‌فرستد، یک دو رگه از گربه ایرانی و گربه مو کوتاه آمریکایی است که با پوزه کوتاه و با نمک، چشمان قهوه‌ای رنگ و معصوم و ظاهر افسونگرش، طوفانی از هیجان را در میان شبکه‌های اینترنتی چین به پا کرده است.

صاحب این گربه، خانم مینگ، شروع به ارسال تصاویری از اسنوپی برای معرفی او به دوستانش کرد. اما هرگز انتظار نداشت چنین موج عظیمی از توجه و علاقه معطوف گربه دو ساله و بامزه‌اش شود. بنابراین او که اکنون مشوقین بیشتری داشت، شروع به تهیه ویدئو و عکس‌های بیشتری از این گربه معروف در ژست‌ها و حالت‌های مختلف کرد؛ در حالی که از لباس‌های رنگارنگ و زیورآلات استفاده کرده بود. همین امر موجب شد تا بر محبوبیت این گربه روز به روز افزوده شود. او خیلی زود به همان سطحی از شهرت دست یافت که گربه‌ای معروف به گرومپی (با اسم اصلی Tadar Sauce) یا مارو (Maru)، (گربه‌ای از نژاد اسکاتلندی که در ژاپن و روی یوتیوب به شهرت رسیده است) به آن دست یافته‌اند. این گربه‌های قابل ستایش از جذابیتی برخوردارند که نمی‌توان در برابر آن مقاومت کرد؛ به طوری که حتی شرکت بزرگ تولید‌کننده غذای گربه همچون فریسکیز (Friskies) اخیراً نام گرومپی را به عوان سخنگوی این شرکت اعلام نمود.

هیچ رمز و رازی در این مسئله که گربه‌ها بیش از سایر جانوران و در دنیای مجازی به شهرت رسیده‌اند وجود ندارد؛ اما اسنوپی حتی در نوع خود نیز یک نمونه خاص و بی‌نظیر است. خانم مینگ توضیح می‌دهد که این گربه با صورت کلوچه‌ای و چشمان درشت غمگینش، بهترین ترکیب چهره را دارد. برای تسهیل درک درخشش معصومیت چهره اسنوپی و نشان‌دادن معنای واقعی گرومپی (به معنای بدخلق و عبوس)، کاربران اینترنت دو عکس از این دو گربه را در کنار هم روی اینترنت قرار داده و با بسیاری از پلتفرم‌های اجتماعی به اشتراک گذاشتند. اسنوپی حتی صفحه فیسبوک خود را دارد؛ جایی که طرفداران مشتاق می‌توانند عکس‌های بیشتری از این گربه ملوس را جستجو کنند!

Snoopybabe2
Snoopybabe3
Snoopybabe4
Snoopybabe5
Snoopybabe6
Snoopybabe7
Snoopybabe8
Snoopybabe10
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات