با این افزونه میزان مصرف دیتا را در کروم کاهش دهید

شنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۸
مطالعه 2 دقیقه
آیا از اتصال‌های کند و آهسته خسته شده‌اید؟ یک افزونه جدید برای مرورگر کروم، به شما کمک خواهد کرد.
تبلیغات

مدتی پیش، گوگل قابلیتی را به نسخه‌های اندرویدی و اپلی مرورگر کروم افزود که با استفاده از آن، ترافیک وب تلفن همراه شما را به سرور گوگل منتقل می‌نمود؛ این امر به منظور فشرده‌سازی صفحات وب پیش از مشاهده و در نهایت کاهش میزان پهنای باند مصرفی کاربر ارائه شد.

حالا یک توسعه‌دهنده حرفه‌ای افزونه‌ای را منتشر نموده است که فرآیند مشابهی را به نسخه‌ی دسکتاپی کروم می‌آورد. شاید شما بر روی سیستم دسکتاپ خود خیلی به اندازه‌ی موبایل نگران مدیریت پهنای‌باند مصرفی و هزینه‌های مرتبط با آن نباشید (چرا که معمولاً هزینه‌های پهنای باند ارائه شده از سوی اپراتورهای تلفن همراه گران‌تر هستند)؛ اما استفاده از افزونه Data Compression Proxy می‌تواند به مرور سریع‌تر صفحات وب بر روی دسکتاپ، حتی با وجود داشتن اتصالی کند، کمک نماید.

این افزونه یک دکمه را در سمت راست نوار آدرس مرورگر کروم قرار خواهد داد که شما می‌توانید از آن برای فعال یا غیرفعال‌سازی آن استفاده نمایید. اگر این دکمه سبز رنگ باشد به معنای فعال‌بودن و اگر به رنگ قرمز باشد به معنای غیرفعال‌بودن آن است. زمانی که Data Compression Proxy فعال باشد، این افزونه تمام ترافیک ناایمن شما را برای فشرده‌سازی به بهترین نحو و افزایش سرعت بارگیری صفحات، به سرورهای گوگل ارسال می‌نماید. توسعه‌دهنده این افزونه می‌گوید:

این افزونه تمامی ترافیک مبتنی بر HTTP (نه HTTPS) را به سمت سرور پروکسی فشرده‌سازی دیتای کروم ارسال می‌کند؛ سروری که از پروتکل SPDY برای سرعت بخشیدن به مرور صفحات وب استفاده می‌نماید. وضعیت فعال برای این افزونه از طریق رنگ سبز دکمه مربوطه قابل تشخیص است. شما می‌توانید به صورت دستی و با کلیک بر روی این دکمه، نسبت به غیرفعال‌سازی آن اقدام نمایید. اگر به هر دلیل پروکسی با خطایی مواجه شود، افزونه بصورت خودکار و به مدت 30 ثانیه غیرفعال خواهد شد تا درخواست جاری در زمان دیگری ارسال شود.

همچنین شما می‌توانید آمار و ارقام مربوط به میزان صرفه‌جویی در مصرف پهنای‌باند خود را از طریق صفحه ذیل مشاهده نمایید:

chrome://net-internals/#bandwidth

در پایان باید به این نکته توجه داشته باشید که این افزونه به صورت آزمایشی ارائه شده و یک افزونه رسمی از سوی گوگل به حساب نمی‌آید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات