تماشا کنید: با پروژه‌ و تیم توسعه‌‌ی دهنده‌ی Ara، تلفن‌هوشمند ماژولار گوگل بیشتر آشنا شوید

جمعه ۱۵ فروردین ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۳
مطالعه 2 دقیقه
مطمئنا پیش از این در مورد پروژه‌ی Ara گوگل شنیده‌اید. هدف از این پروژه توسعه‌ی تلفن‌هوشمند ماژولاری است که در آن کاربر قادر است تا قطعات مورد استفاده در تلفن را انتخاب کرده یا به مرور زمان تعویض کند. گوگل پس از فروش موتورولا به لنوو، همچنان این پروژه را نگه داشته و سعی دارد تا با توسعه‌ی آن، این پروژه را به سر منزل مقصود برساند.
تبلیغات

گوگل درصدد ساخت تلفن‌هوشمندی منطبق بر ایده‌ی پروژه‌ی Ara است تا از این طریق کاربران در هر برهه‌ای از زمان، قادر باشند به‌سادگی و فقط با جایگزینی قطعه‌ی جدید با قطعه‌ی پیشین، جزئیات سخت‌افزاری تلفن‌هوشمند خود، حتی صفحه‌ی نمایش آن را به راحتی تعویض کند.

ویدئویی که در ادامه مشاهده خواهید کرد به معرفی تیم توسعه‌دهنده‌ی این پروژه پرداخته و ذهنیت خوبی را در قبال هدف و موقعیت کنونی این پروژه در اختیار بینندگان قرار می‌دهد. همانطور که در این ویدئو نیز مشخص است، هنوز زمان زیادی تا عرضه‌ی این تلفن‌هوشمند باقی مانده است، اما مشخصا عزم گوگل برای انتقال چنین ایده ای به مرحله‌ی عمل،‌ جزم است.

گوگل پیش از این نیز اطلاعاتی را در مورد این تلفن‌هوشمند ارائه کرده است که یکی از جالب‌ترین موارد، قیمت تعیین شده برای پایه‌ای‌ترین نسخه‌ی این تلفن‌هوشمند است که براساس آن گوگل در نظر دارد تا این محصول را با قیمتی برابر 50 دلار به بازار عرضه کند. نسخه‌ی 50 دلاری این تلفن‌هوشمند شامل ماژول وای-فای، صفحه‌‌ی نمایش لمسی و همچنین یک ماژول مداری است که با استفاده از دو ماژول پیشین، تشکیل یک تلفن‌هوشمند ساده را خواهد داد. گوگل در نظر دارد تا پس از عرضه‌ی این تلفن‌هوشمند، بخش‌هایی را ایجاد نماید تا کاربران قادر به تعویض یا تقویت تلفن‌هوشمند ماژولار خود باشند.

لینک دانلود ویدئو

در ۲۶ ماه جاری گوگل اولین کنفرانس توسعه‌دهندگان پروژه‌ی Ara را به منظور جلب حمایت و نظر کاربران و همچنین توسعه‌دهندگان برگزار خواهد کرد. غول جستجو در نظر دارد تا این محصول را در سه ماهه‌ی اول سال 2015 میلادی یعنی زمستان سال ۹۳ به بازار عرضه کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات