اینفوگرافیک: به گزارش iQmetrix درصد فروش گلکسی S5 به کل فروش در بازه زمانی مشابه، بیشتر از آیفون 5s بوده است

پنج‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۶
مطالعه 2 دقیقه
پرچمدار جدید سامسونگ در هفته نخست عرضه جهانی، موفق شده گوی سبقت را از رقیب سرسخت خود یعنی آیفون 5S اپل از نظر تعداد دستگاه‌های فروخته شده برباید.
تبلیغات

به طور دقیق، گلکسی S5 حدود 25 درصد و در کانادا نیز حدود 18 درصد از سهم گوشی‌های فروخته شده در بازه زمانی مذکور را به خود اختصاص داده است. در مورد آیفون 5S این موضوع کمی فرق می‌کند. در هفته نخست عرضه پرچمدار جدید اپل، 18 درصد از سهم گوشی‌های فروخته شده در آمریکا و 13 درصد نیز در کانادا به فروش آیفون اختصاص داشته‌ که در مقایسه با رقیب کره‌ای بسیار کمتر است.

این آمار و ارقام توسط کمپانی iQmetrix که حیطه کاری‌اش مربوط به نرم‌افزار مدیریت فروش خرده‌فروشی در صنایع بدون سیم در آمریکا و کانادا است، منتشر شده است. این کمپانی اطلاعات مربوط به بیش از 15 هزار فروشگاه را جمع‌آوری نموده و میزان فروش این دو گوشی در هفته نخست عرضه آن‌ها را بررسی کرده است. این بازه‌های زمانی عبارت‌اند از روزهای 20 تا 22 سپتامبر 2013 برای آیفون 5S و 11 تا 13 آوریل برای گلکسی S5.

جزئیات بیشتر این گزارش به خوبی نشان می‌دهد که گلکسی S5 فروش بسیار خوبی را در مناطق جنوبی ایالات متحده آمریکا تجربه کرده که چیزی در حدود 41 درصد از گوشی‌های فروخته شده در بازه زمانی 11 تا 13 آوریل امسال را شامل می‌شود. در مناطق شمالی این میزان 30 درصد، در مناطق میانه غربی 23 درصد و در بخش غربی آمریکا نیز 21 درصد می‌باشد.

iQmetrix همچنین اطلاعات بازار در بازه شش ماهه پیش از عرضه این دو پرچمدار را بررسی کرده که مربوط به ماه‌های مه 2013 تا اکتبر 2013 می‌باشند (حوالی اردیبهشت تا مهر 1392). این آمار به خوبی نشان می‌دهند که تمایل خریداران برای خرید آیفون 5 به منظور خرید آیفون 5S به شدت کاهش پیدا کرده و این افراد بیشتر مایل بودند گوشی نسل جدید اپل را خریداری کنند. نکته جالب در مورد پرچمدار سامسونگ یعنی گلکسی S4 این است که طرفداران برند سامسونگ دقیقاً عکس طرفداران اپل عمل کرده‌اند. گزارش مربوط به بازه شش ماهه بازار پیش از عرضه پرچمدار جدید سامسونگ از ماه اکتبر 2013 تا مارس 2014 (حوالی مهر تا اسفند 1392) نشان می‌دهد که میزان فروش گلکسی S4، به لطف فروش‌های مربوط به فصل تعطیلات مسیحیان، به طور چشمگیری افزایش داشته است.

در ادامه می‌توانید اطلاعات کامل مربوط به این گزارش را در غالب یک اینفوگرافیک مشاهده نمایید:

gsmarena 002

نظر شما در مورد این گزارش چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات