AMD امسال پردازنده گرافیکی ۲۰ نانومتری تولید نخواهد کرد

پنج‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۵
مطالعه 1 دقیقه
امسال نه تنها انویدیا نسبت به تولید GPU با لیتوگرافی ۲۰ نانومتری اقدام نخواهد کرد، بلکه AMD نیز اعلام نموده خبری از پردازنده گرافیکی با این لیتوگرافی نخواهد بود. به این ترتیب علاقمندان به بازی‌های کامپیوتری باید به کارت‌گرافیک‌های ۲۸ نانومتری بسنده کنند.
تبلیغات

ای‌ام‌دی در جلسه‌ای که اخیرا با سهام‌داران این شرکت جهت ارایه گزارش مالی عملکرد خود در سه ماهه ابتدایی سال جاری داشت، اعلام کرد که در تلاش است تا GPU مبتنی بر لیتوگرافی ۲۰ نانومتری تولید کند، اما این محصولات امسال آماده تولید انبوه نخواهند شد.

هنوز مشخص نیست که آیا امسال AMD نسل جدیدی از پردازنده‌های گرافیکی خود را براساس لیتوگرافی ۲۸ نانومتری عرضه خواهد کرد یا همان نسل فعلی را بهبود خواهد می‌دهد.

این کمپانی اعلام نموده است که در حال طراحی نسل بعدی GPUهای خود با لیتوگرافی ۲۰ نانومتری است و پس از آن به سمت استفاده از FinFET اقدام خواهد کرد. جالب اینجاست که انویدیا نیز تصمیم گرفته که امسال را با کارت گرافیک‌های ۲۸ نانومتری به پایان برساند. احتمالا دو کمپانی رقیب در دنیای گرافیک رایانه‌ای با یکدیگر هماهنگ هستند تا نسل بعدی کارت گرافیک‌های خود را تا سال ۲۰۱۵ راهی بازار نکنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات