مشخصات فنی انویدیا شیلد ۲ در بنچمارک اَنتوتو فاش شد؛ تراشه‌ی تگرا کی‌وان در کنار حافظه‌ی رم 4 گیگابایتی

چهارشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
انویدیا با معرفی کنسول شیلد که مبتنی بر اندروید است، پنجره‌ای نو را در دنیای کنسول‌های دستی گشوده است. این کمپانی با معرفی تراشه‌ی تگرا کی‌وان در جریان برگزاری نمایشگاه CES 2014 پرده از قابلیت‌های آن برداشت. حال به‌نظر می‌رسد انویدیا درصدد ترکیب کنسول شیلد با قدرت کی‌وان است تا محصولی بی‌بدیل وارد بازار شود.
تبلیغات

شواهد موجود نشان از این دارند که انویدیا در حال آزمایش نسل جدید از کنسول شیلد خود است. نتایج بنچمارک اَنتوتو این کنسول منتشر شده است که نشان از سخت‌افزار فوق‌العاده قوی برای این کنسول دارد. نمونه‌ی مورد آزمایش که شیلد 2 نام گرفته است، با یک پردازنده‌ی 4 هسته‌ای تگرا K1 با فرکانس کاری 2.5 گیگاهرتز و 4 گیگابایت حافظه‌ی رم تجهیز شده است. با توجه به اینکه نسل پیشین کنسول‌ها از یک حافظه‌ی 512 مگابایتی بهره می‌بردند و هم اکنون سونی و مایکروسافت نیز از حافظه‌ی رم 8 گیگابایتی در کنسول‌های خود بهره می‌برند، تعبیه یک حافظه‌ی رم 4 گیگابایتی در کنسول دستی اندروید انویدیا نشان از قدرت آن دارد.

صفحه‌ی نمایش این کنسول از رزولوشن 1,440 در 810 بهره می‌برد. در حدود 90 پیکسل از صفحه‌ی نمایش به کلیدهای نرم‌افزاری اندروید اختصاص داده شده است. رزولوشن این تصویر گویای استفاده از صفحه‌ی نمایشی با نسبت تصویر 16:10 است. هنوز اطلاعاتی از اندازه‌ی این صفحه‌ی نمایش در دست نیست، اما به نظر نمی‌رسد انویدیا از صفحه‌ی نمایشی بزرگ‌تر از 6 اینچ در این محصول استفاده نماید.

ShieldK1

پیش‌تر نتایج بنچمارکی از تراشه‌ی تگرا کی‌وان منتشر شد که نشان‌دهنده‌ی ثبت عدد 43,851 برای این تراشه بود. با توجه به نتیجه‌ی ثبت شده، می‌توان این تراشه را بسیار قدرتمندتر از اسنپ‌دراگون 801 و حتی اسنپ‌دراگون 805 عنوان کرد. اما علی‌رغم چنین نتیجه‌ای برای این تراشه، یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های پیش روی انویدیا حل مشکل مصرف انرژی و همچنین کنترل حرارت تولید شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات