طرح مفهومی FlippyPad تلفن‌هوشمند مبتنی بر پروژه‌ی Ara را به کنسول بازی دستی تبدیل می‌کند

سه‌شنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۸
مطالعه 2 دقیقه
در هفته‌ای که گذشت، گوگل اولین کنفرانس مربوط به توسعه‌دهندگان تلفن‌های‌هوشمند مبتنی بر پروژه‌ی Ara را برگزار کرد. گوگل با نمایش نمونه‌ای از این محصول قصد دارد تا همگان به ظرفیت بالا و انعطاف‌پذیری تلفن‌های هوشمند با استفاده از چنین فناوری پی ببرند. حال یک طراح به‌نام ساموئل‌هِرب با انتشار تصویری به ظرفیت بالای تلفن‌های‌هوشمند مبتنی بر پروژه‌ی Ara برای تبدیل به یک کنسول بازی اشاره کرده است که در ادامه به آن می‌پردازیم.
تبلیغات

همانطور که پیش از این نیز در زومیت خواندید، تلفن‌های‌هوشمند با فناوری Ara از یک شاسی بهره می‌برند که می‌توان ماژول‌های مختلف را روی آن قرار داد. کاربر می‌تواند ماژول‌های مورد استفاده را براساس نیازهای خود تغییر دهد. حال طراحی با نام ساموئل‌هِرب طرحی مفهومی ارائه کرده است که براساس آن می‌توان با استفاده از یک پد که تولیدکنندگان می‌توانند آن را طراحی نمایند، تلفن‌هوشمند را به یک کنسول بازی تبدیل کرد.

همچنین همانطور که در تصویر این طرح مفهومی ملاحظه می‌کنید، این پد دارای کلیدهایی L و R‌ در قسمت فوقانی پد است که آن را بدل به دسته‌ی بازی کرده. تا به حال لوازم جانبی مختلفی برای تلفن‌های هوشمند عرضه شده است که آن‌ها را به دسته بازی تبدیل می‌کند اما ظاهرا هیچ‌کدام به خوبی طرح ساموئل نیستند. مطمئناً این امکان قابلیت‌های تلفن‌های‌هوشمند برای پذیرایی از طیف گسترده‌تری از بازی‌ها را ممکن خواهد ساخت. هرچند این طرح کاربردی یک نمونه‌ی مفهومی است، اما می‌توان امیدوار بود تا این طرح رنگ واقعیت به خود گرفته و نظر گوگل یا سایر تولیدکنندگان فعال در ساخت تلفن‌های‌هوشمند براساس فناوری Ara را جلب کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات