ال‌جی با تایید تولید تراشه‌ی اختصاصی خود، اعلام کرد با TSMC در تولید آن همکاری خواهد کرد

پنج‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۹
مطالعه 2 دقیقه
مطمئناً شایعات در مورد احتمال تولید یک تراشه‌ی اختصاصی توسط ال‌جی با نام Odin شنیده‌‌اید. نهایتاً پس از گمانه‌زنی‌های فراوان دراین مورد، سخن‌گوی ال‌جی تأیید کرده که این تراشه در آینده‌ای نزدیک تولید خواهد شد. انتشار شایعات در این مورد به پیش از معرفی جی‌پد توسط ال‌جی باز می‌گردد، اما گویا هم‌اکنون فاصله ی چندانی تا عرضه‌ی رسمی آن به بازار نداریم.
تبلیغات

این تراشه براساس طراحی ال‌جی که مبتنی بر معماری ARM است، توسط TSMC ‌تولید خواهد شد. هنوز اطلاعات چندانی در مورد این تراشه وجود ندارد، اما شایعات از حکایت از بهره‌گیری از 8 هسته‌ی پردازشی در این تراشه دارد که شامل 4 هسته‌ی Cortex-A15 با فرکانس کاری 2.2 گیگاهرتز و 4 هسته‌ی Cortex-A7 با فرکانس کاری 1.7 گیگاهرتز است. گویا ال‌جی درصدد استفاده از سری شش PowerVR به‌عنوان پردازنده‌ی گرافیکی این تراشه است.

براساس ادعای Korea Herald جی۳ اولین محصولی از ال‌جی خواهد بود که با بهره‌گیری از این تراشه به بازار عرضه می‌شود. هرچند اخبار منتشر شده نشان از این دارند که ال‌جی درصدد استفاده از این تراشه در پرچم‌دار خود نیست و چرایی آن رو‌به‌رو نکردن جی۳ با ریسک استفاده از تراشه‌‌ی بومی در این محصول است. احتمال دیگری که در این مورد مطرح شده است، عرضه‌ی جی۳ با تراشه ی ساخت خود ال‌جی در بازار داخلی و عرضه‌ی نسخه‌ی جهانی به‌همراه اسنپدراگون 801 یا اسنپدراگون 805 است. این استراتژی توسط کمپانی هموطن ال‌جی، یعنی سامسونگ نیز در پیش گرفته شده است، با این تفاوت که سامسونگ محصولات خود با تراشه‌ی اگسینوس را برای آسیا عرضه می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات