تولیدکنندگان پنل‌های لمسی برای محصولات چینی، با افزایش سفارشات روبرو شده‌اند

چهارشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۷
مطالعه 2 دقیقه
در سال‌های اخیر تولیدکنندگان گوشی و تبلت در چین رشد قابل توجهی از نظر حجم تولید و فروش محصولات داشته‌اند. مخصوصاً در بازار بومی چین که تعداد مشتریان بسیار زیاد است. در حال حاضر قطعات مورد استفاده در این صنعت توسط کشورها و کمپانی‌های مختلفی تولید می‌شود و از جمله پنل‌های لمسی است که بیشتر توسط تایوان و چین تولید می‌شوند. در ادامه به بررسی منابع تولید پنل‌های لمسی و قیمت تمام شده برای تولیدکنندگان چینی می‌پردازیم.
تبلیغات

شاید چند سال پیش، کشور چین بیشتر به عنوان یک بازار مصرف برای محصولاتی همچون گوشی و تبلت مطرح می‌شد. اما حالا تولیدکنندگان بزرگی مثل شیائومی (Xiaomi)، هوآوی و لنوو در این کشور مشغول تولید هر چه بیشتر هستند و علاوه بر بازار چین، تدریجاً به سایر بازارها هم هجوم می‌آورند.

پنل‌های لمسی توسط تایوان و چین تولید می‌شود و البته سهم تولیدکنندگان چینی از این بخش، رو به افزایش است. به عنوان مثال O-FilmS یکی از تولیدکنندگان چینی، با افزایش شدید سفارش پنل‌های لمسی روبرو شده است.

تولیدکنندگان تایوانی در طرف دیگر رقابت قرار دارند و به عنوان مثال دو سازنده‌ی بزرگ پنل لمسی به نام‌های TPK و Young Fast Optoelectronics با کاهش فروش مواجه شده‌اند.

مزیت استفاده از محصولات چینی برای کمپانی‌هایی همچون شیائومی، کاهش قیمت تمام شده است. مثلاً گوشی Hongmi با داشتن یک پردازنده‌ی 4 هسته‌ای و صفحه نمایشی با تراکم 312 پیکسل در اینچ، تنها 130 دلار قیمت دارد چرا که برای سازنده، 85 دلار هزینه در بر دارد.

xiaomi-hongmi-smartphone

بیشتر سفارشات پنل‌های لمسی سازندگان چینی به گوشی‌ها و تبلت‌ها مربوط می‌شود که بیشترشان در فصل جاری روانه‌ی بازار خواهند شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات