ادیسون، کامپیوتر مینیاتوری اینتل به‌دلیل استفاده از تراشه‌ی اتم بزرگ‌تر خواهد شد

سه‌شنبه ۱۲ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۷
مطالعه 1 دقیقه
همانطور که در جریان برگزاری نمایشگاه CES 2014 در زومیت خواندید، اینتل یک پی‌سی مبتنی بر لینوکس بسیار کوچک را با نام ادیسون معرفی کرد که قابلیت ارتباط از طریق بلوتوث و همچنین وای‌فای را داشته و از کارت حافظه‌ی میکرو SD ‌نیز به عنوان حافظه‌ی داخلی استفاده می‌کند. بزرگترین مزیت این پی‌سی اندازه‌ی بسیار کوچک آن است که گویا به موجب تغییر تراشه‌ی مورد استفاده در آن، شاهد بزرگ‌تر شدنش خواهیم بود.
تبلیغات

تنها چند ماه پیش از عرضه‌ی رسمی کامپیوتر مینیاتوری ادیسون، به‌نظر می‌رسد اینتل درصدد تغییر اصلی‌ترین بخش تشکیل دهنده‌ی این پی‌سی است. اینتل پیش از این وعده‌ی استفاده از تراشه‌ی کوارک خود را روی این پی‌سی داده بود که اصلی‌ترین تراشه‌ی اینتل برای تعبیه در گجت‌های پوشیدنی و همچنین استفاده از آن به‌عنوان هسته‌ی پردازشی اینترنت اشیا است. اینتل در نظر دارد تا تراشه‌ی اتم خود را که هم‌اکنون در شماری از تبلت‌های ویندوز به کار گرفته می‌شود، مورد استفاده قرار دهد.

درصورت استفاده از تراشه‌ی اتم در ادیسون این کامپیوتر مینیاتوری از قابلیت‌های بیشتری نسبت به کوارک بهره خواهد برد، اما مطمئنا اندازه‌ی آن همچون مدلی که در آن از کوارک استفاده شده است، کوچک نبوده و نمی‌توان ادعای جا شدن آن در درگاه میکرو SD‌را پذیرفت. در نتیجه اولین کامپیوترهای ادیسون ارائه شده توسط اینتل با تراشه‌ی اتم آنقدرها هم کوچک نخواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات