یک دادگاه ایالتی استفاده از روبات‌های پرنده در کاربردهای تجاری را آزاد کرد

شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۴
مطالعه 1 دقیقه
براساس رای جدیدی که توسط قاضی پاتریک‌گراگتی در یکی از دادگاه‌های فدرال ایالات متحده صادر شده است، از این پس می‌توان براحتی از روبات‌های پرنده‌ به‌منظور ارسال کالا استفاده کرد. یعنی باید از این پس شاهد استفاده از روبات‌های پرنده توسط فروشگاه‌های بزرگ، رستوران‌های ارائه‌ی غذای تلفنی و کمپانی بزرگی همچون آمازون باشیم که برای ارسال کالاهای خود از روبات‌های پرنده استفاده می‌کنند.
تبلیغات

FAA یا سازمان هوانوردی بین‌الملل ‌نهادی است که پرونده‌ی دعاوی را بر ضد استفاده از روبات‌های پرنده به جریان انداخته است.

در سال 2007 میلادی FAA سیاستی را در پیش گرفت که براساس آن استفاده از روبات‌های پرنده‌ برای کاربردهای تبلیغاتی و تجاری در سرار ایالات متحده غیرقانونی شمرده شد. حتی زمانی که یکی از کارگردانان آگهی‌های تلویزیونی در از یک روبات پرنده در اطراف مجسمه‌ی آزدی در نیویورک استفاده نمود، FAA‌ وی را به این جرم و زیر پا گذاشتن قوانین پروازی 10,000 دلار جزیمه کرد. وی با شکایت علیه FAA به دادگاه و استخدام یک وکیل، علاوه بر تبرئه از جریمه‌ی اعمال شده، استفاده از روبات‌های پرنده‌ی تبلیغاتی را آزاد کرد.

این موضوع از جانب FAA‌ یک قانون مستند نبوده، بلکه یک پیشنهاد و سیاست بازدارنده است، از‌این رو هر فردی می‌تواند از روبات پرنده‌ی خود بدون نگرانی از اعمال جریمه استفاده کند. این نهاد تصمیم گیری می‌تواند در مورد این سیاست وارد فاز عملی شده و این سیاست را به یک قانون مستدل به‌منظور الزام برای رعایت آن تبدیل کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات