مایکروسافت از DirectX 12 در GDC 2014 رونمایی می‌کند

جمعه ۱۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۶
مطالعه 2 دقیقه
وقتی نسخه فعلی دایرکت‌ایکس در سال ۲۰۰۹ معرفی شد، مدت زمان نسبتا زیادی طول کشید تا مایکروسافت بتواند ابزارهای مورد نیز برای استفاده از آن را در اختیار توسعه دهندگان و بازی‌ساز‌ها قرار دهد. حال امسال ردموندی‌ها قصد دارند تا در کنفرانس اختصاصی مخصوص توسعه دهندگان بازی (GDC) از نسل جدید دایرکت‌ایکس به همراه APIهای مربوط به آن پرده بردارند.
تبلیغات

مایکروسافت در ۲۹ اسفندماه کنفرانس خود را در GDC برگزار می‌کند و در آن از نسخه جدید دایرکت‌ایکس پرده بر می‌دارد.

برای مدت ۲۰‌ سال است که دایرکت‌ایکس به عنوان پلتفرم برای تولید بازی استفاده می‌شد. این پلتفرم همواره سریع‌ترین و ساده‌ترین روش‌ها را برای ساخت بازی‌های خیره کننده و جذاب فراهم کرده است. با این وجود شما (منظور تولیدکنندگان بازی) از ما خواستید تا باز هم دنیای مجازی را به واقعیت نزدیک‌تر کنیم و از تمام توان سخت‌افزارهای جدید بهره ببریم. شما از ما خواستید تا ابزارهای بهتری بسازیم و بازده بازی‌ها را بهبود بخشیم تا بازی‌های شما در کامپیوتر شخصی،‌ تبلت، تلفن و کنسول‌‌ها بهتر اجرا شوند.آنوجی گوسلیو، مدیر توسعه گرافیک ویندوز

تصویری که مایکروسافت برای نسخه جدید DirectX تهیه کرده نه تنها لوگوی سه بازیگر اصلی دنیای PC یعنی انویدیا، ای‌ام‌دی و اینتل را در بر دارد بلکه پردازنده‌های کوالکام نیز در آن به چشم می‌خورد. این بدین معنا است که مایکروسافت در نسخه جدید DirectX بیش از پیش به سمت ابزارهای موبایل مبتنی بر معماری آرم حرکت کرده است. نسخه جدید دایرکت‌ایکس قرار است با ایکس‌باکس و ابزارهای موبایل شامل اندروید و ویندوز فون به خوبی کار کند و به این ترتیب API این نسخه از پلتفرم تولید بازی مایکروسافت، توجه بیشتری به ابزارهای موبایل خواهد داشت.

در نسخه جدید دایرکت‌ایکس تولید کنندگان به شکل ساده‌تری قادر به پورت نمودن بازی‌های خود از PC به موبایل خواهند بود.

 ۲۹ اسفند ماه با زومیت همراه باشید تا ببینیم مایکروسافت چه امکانات تازه‌ای را در اختیار تولیدکنندگان بازی قرار خواهد داد و از بازی‌های آینده چه انتظاراتی می‌توان داشت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات