براساس پیش‌بینی گارتنر، عرضه‌ی تلفن‌های‌همراه در سال 2014 با افزایش 4.6 درصدی همراه خواهد شد

شنبه ۹ فروردین ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۳
مطالعه 2 دقیقه
روند حاضر در دنیای فناوری نشان از افزایش استفاده از ابزار‌های قابل‌حمل و مخصوصا تلفن‌های‌همراه دارد. با کاهش آمار عرضه‌ی پی‌سی‌ها و افزایش آمار فروش ابزار‌های قابل‌حمل، میزان عرضه‌ی تلفن‌های‌هوشمند در سال 2014 به چه میزان خواهد بود؟ مؤسسه‌ی تحقیقاتی گارتنر پاسخ این سؤال را داده است. در ادامه با ما همراه باشید تا نگاهی به آمار و ارقام این مؤسسه داشته باشیم.
تبلیغات

براساس اطلاعات ارائه شده توسط مؤسسه‌ی گارتنر، در سال 2014 شاهد عرضه‌ی 1,895 میلیارد دستگاه تلفن‌همراه خواهیم بود که در مقایسه با آمار 1,807 میلیارد دستگاهی سال 2013 میلادی، شاهد رشدی 6 درصدی است. گارتنر علاوه بر سال جاری میلادی، پیش‌بینی فروش 1,953 میلیارد دستگاه تلفن‌همراه را در سال آتی میلادی نیز دارد. براساس پیش‌بینی‌های گارتنر، افزایش فروش در حوزه‌ی پایین‌ترین بخش از تلفن‌های‌هوشمند رده بالا و برترین محصولات بازار تلفن‌های‌هوشمند رده پایین روی خواهد داد.

آنت‌زیمرمن، یکی از تحلیل‌گران شناخته شده‌ی مؤسسه‌ی گارتنر در این مورد چنین اظهار‌نظر کرده است:

با توجه به نبود نوآوری در تلفن‌های‌هوشمند عرضه‌ شده در سال 2013 میلادی که فقط با جایگزین‌شدن نمونه‌های جدید با محصولات پیشین همراه بود، برخی بازارها، الگوی خرید جدیدی را از خود نشان دادند که حکایت از بروزرسانی تلفن‌های‌هوشمند کاربران داشت. در بازار‌هایی چون آمریکای لاتین، خاورمیانه و آفریقا، آسیای میانه و اروپای شرقی، کاربران تلفن‌های‌هوشمند خود را برور کردند که به‌نوعی جبران‌کننده‌ی رکود موجود در بازار کشورهای توسعه یافته است.

گارتنر به افزایش استفاده از تبلت‌ها نیز اشاره کرده است. براساس اطلاعات گارتنر، در سال 2014 و 2015 میلادی شاهد افزایش استفاده از تبلت‌ها و جایگزینی آن‌ها با پی‌سی‌ها خواهیم بود. گارتنر پیش‌بینی کرده است که در سال جاری شاهد کاهش قیمت تبلت‌ها نیز خواهیم بود که علت این امر نیز اشباع بازار به دلیل افزایش تبلت‌ها است. رفته‌رفته فاکتورهای دیگری نیز به معیارهای خرید کاربران اضافه خواهد شد. هرچند قیمت همچنان اهمیت بالایی دارد؛ اما بسیاری از کاربران در حال حاضر نیز به‌دنبال ابزار‌های هوشمندی با قابلیت حمل‌و‌نقل بالا هستند.

اپل در بازار آمریکا همچنان به‌عنوان پرفروش‌ترین تبلت شناخته می‌شود؛ در حالی که در سایر بازار‌ها برندهای مختلفی پیشتاز بازار هستند، در برخی از بازار‌ها نیز محصولاتی با برندهای ناشناخته و کوچک به فروش بالایی دست یافته‌اند.

در مورد اکوسیستم‌ها نیز گارتنر پیش‌بینی‌های جالب توجهی دارد. براساس اطلاعات ذکر شده، ابزار‌های اندرویدی عرضه شده در سال 2014 از مرز یک میلیارد دستگاه عبور خواهد کرد. بطور دقیق‌تر ابزار‌های اندرویدی در سال 2014 به میزان 1.17 میلیارد دستگاه عرضه خواهند شد. گارتنر پیش‌بینی کرده است که در سال 2015 این رقم به 1.358 میلیارد خواهد رسید. براساس پیش‌بینی‌های کمپانی اپل نیز، این کمپانی فروش 286.4 میلیون دستگاه مجهز به iOS را در سال 2014 و 324 میلیون دستگاه را نیز برای 2015 پیش‌بینی کرده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات