این خانه را با یک خشک کن مو گرم نگه دارید

شنبه ۹ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۵
مطالعه 2 دقیقه
از نظر نظری خانه‌ای که در عکس مشاهده می‌کنید برای گرم ماندن تنها به یک خشک کن مو نیاز دارد. اگر قدری کم تر ملالغتی با این خبر برخورد کنیم می‌توان گفت که این خانه تنها به میزان انرژی مصرفی یک خشک کن مو برای گرم ماندن نیاز دارد. این خانه که در زمینه‌ی مصرف انرژی بسیار صرفه جو و البته به صرفه طراحی شده است یکی از اولین انواع خود به شمار می‌رود و امید می‌رود الهام دهنده‌ی طرح‌های جدید و زیست محیطی دیگری باشد تا بتوان کم کم به ایده‌ی خانه‌های کاملا خودکفا و البته به صرفه نزدیک شد.
تبلیغات

زیربنای این خانه تنها 185 متر مربع است و با اینحال بسیار جادار و دلباز طراحی شده است. مساحت کف کلی این خانه چیزی حدود 251 متر مربع است که این شامل 4 اتا خواب، سه دستشویی، یک آشپزخانه بزرگ، یک ناحیه‌ی بازی برای کودکان و یک ناحیه برای پذیرایی و ناهارخوری است. در تلاشی زیبایی شناسانه و البته دوستدار محیط زیست برای ساخت لوازم مختلف این خانه همچون راه پله و قاب بندی‌های دیوار تنها از چوب یک درخت سالم استفاده شده است و در طراحی سایر بخش‌ها نیز بیشترین تلاش برای در نظر گرفتن اصول زیست محیطی در نظر گرفته شده است.

park passive house-3

به گفته‌ی طراحان، این خانه تا 80 درصد نسبت به یک خانه‌ی معمولی و البته استاندارد انرژی کمتری مصرف می‌کند، ضمن اینکه تمامی مواردی که لازمه‌ی یک زندگی با آسایش خاطر و راحت است نیز در ساخت این خانه رعایت شده است و ساکنین آن هیچ محدودیتی را برای صرفه جویی در انرژی احساس نخواهند کرد.

park passive house-10

با استفاده از سامانه‌ی تهویه‌ی مطبوع مخصوص که در این خانه به کار گرفته شده است دمای عمومی خانه در محدوده‌ی 21 در جه‌ی سانتی گراد ثابت است که این به کمک کنترل پنجره‌ها و درهای باز در طی تابستان و بستن آن‌ها در زمستان و البته عایق بندی عالی خانه امکان پذیر می‌شود.

هنگامی که هوا سردتر از معمول باشد نیز خانه با استفاده از نور روز که از طریق پنجره‌های بزرگ به درون خانه وارد می‌شوند قادر است گرمای مورد نیاز ساکنین خود را تامین کند. ضمن اینکه با استفاده از صفحات خورشیدی که در آینده مورد استفاده قرار خواهند گرفت سامانه‌ی الکتریکی این خانه نیز به صورت خودکفا یا نزدیک به آن در خواهد آمد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات