نتیجه عجیب تازه‌ترین تحقیقات: اندروید از iOS پایدارتر است

جمعه ۸ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۴
مطالعه 2 دقیقه
مطمئنا یکی از مفاهیم اساسی و جا افتاده میان کاربران تلفن‌های‌هوشمند و به‌طور کلی ابزار‌های قابل‌‌حمل، پایداری بی‌بدیل iOS است، در حالی که برخی اندروید را به‌دلیل مشکلات موجود از قبیل کرش‌های فراوان، نامناسب و کند عنوان می‌کنند، اما براساس تحقیقات انجام شده توسط Crittercism، آمار و ارقام جدید این نظریه‌ی قدیمی را نفی می‌کند.
تبلیغات

این تحقیق توسط Crittercism به انجام رسیده است که براساس آن در هر ثانیه 30,000 درخواست برای بیش از یک میلیارد کاربر تلفن‌هوشمند ارسال شده است. در این تحقیق فاکتورهایی چون پاسخ اپلیکیشن و زمان کارکرد صحیح اپلیکیشن محاسبه شده است. براساس نتایج به‌دست آمده، iOS 6 با آمار 2.5 درصدی کرش، لقب کرشی‌ترین نسخه‌ی iOS را به خود اختصاص داده است. iOS 7 با 2.1 درصد و iOS 7.1 با کسب 1.6 درصد کرش، رتبه‌های بعدی را به خود اختصاص داده اند که نشان از بهبود عملکرد سیستم‌عامل اپل در مورد پایداری سیستم‌عامل دارد. اما در این آزمایشات ظاهرا اندروید بسیار بهتر عمل کرده و آمار بسیار خوبی را جای گذاشته است، بطوریکه اندروید نان‌زنجبیلی با 1.7 درصد کرش، کمی بدتر از iOS 7.1 عمل کرده است. نکته‌ی جالب توجه مربوط به نسخه‌های بالای اندروید 4.0 است که بالاترین نرخ کرش در مجموع نسخه‌های موجود 0.7 بوده است. این رقم‌ بدین معنا است که اندروید بسیار کمتر از آخرین نسخه‌ی iOS کرش می‌کند.

براساس باورهای موجود در هر دو اکوسیستم اندروید و iOS، تبلت‌ها آمار کرش بالاتری نسبت به تلفن‌های‌هوشمند دارند، اما براساس اطلاعات به‌دست آمده، اندروید برای بهینه‌سازی و کاهش میزان کرش در تبلت‌ها شانس بیشتری دارد، چراکه توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌های اندروید هنوز شمار بالایی از اپلیکیشن‌های خود را برای اجرای بهتر در تبلت‌های اندرویدی بهینه‌سازی نکرده‌اند. در مورد میزان کرش به تفکیک برند‌های سازنده‌ی تلفن‌های‌هوشمند و تبلت‌ها نیز، سامسونگ کمترین آمار را در اکوسیستم اندروید در اختیار دارد! در مورد iOS‌ نیز نکته‌ی جالب در مورد بالا بودن تعداد کرش‌های آیفون 5S در مقایسه با آیفون 5 است.

این تحقیق میزان دسترسی هر اپلیکیشن به سرویس‌های ذخیره‌ی ابری را نیز محاسبه کرده است که این محاسبه شامل تاخیر مورد نظر برای دسترسی به سرویس ابری و همچنین میزان خطای حاصل از عدم دسترسی نیز می‌شود. کاربران تلفن‌های‌هوشمند در کشور کانادا، ژاپن و ایالات متحده کوتاه‌ترین تاخیر را برای دستیابی به سرویس‌های ابری دارند. Google Analytics هم کمترین درصد خطای حاصل را با ثبت رکورد 0.1 درصدی به خود اختصاص داده است. برای مثال سرویس‌هایی چون یوتیوب، توییتر با 1.2 درصد و فیس‌بوک نیز با 2.5 درصد جایگاه‌های بعدی را به خود اختصاص داده‌اند. اپلیکیشن‌هایی با محتوای گرافیکی و همچنین بازی‌ها بیشترین آمار کرش را به خود اختصاص داده‌اند. اپلیکیشن‌های مربوط به حوزه‌ی تجارت الکترونیک نیز به‌دلیل حساس بودن زمینه‌ی کاری، درصد کرش پایینی دارند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات