سرنوشت هواپیمای ناپدید شده مالزی، همچنان در هاله‌ای از ابهام است

سه‌شنبه ۵ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
علی‌رغم تلاش‌های دولت‌های مالزی و کمک‌های چین با استقرار 10 ماهواره اختصاصی برای جستجو، و بسیج شدن ماهواره‌های کشورهای دیگر برای تحت نظر گرفتن منطقه، هنوز سرنوشت قطعی هواپیمای ناپدیدی شده پرواز MH370 مالزی در هاله‌ای از ابهام است. آخرین اخبار از مرگ احتمالی تمام سرنشینان این پرواز حکایت دارند.
تبلیغات

از ناپدید شدن هواپیمای مالزیایی 17 روز می‌گذرد و علی‌رغم تلاش‌های دولت مالزی، چین و سازمان‌های بین‌المللی برای یافتن اثری از این هواپیما، هنوز موقعیت بقایای آن مشخص نشده و معلوم نیست که چه سرنوشتی برای مسافرین آن رقم خورده است.

هشام‌الدین حسین، سرپرست وزارت حمل‌ونقل مالزی، امروز در کوالالامپور گفت که بر اساس گزارشات ماهواره بریتانیایی اینمارست، سیگنال‌های این هواپیما در فاصله ساعت 00:11 تا 00:15 به وقت گرینویچ قطع شده است. وی افزود که اطلاعات حاکی از آنند که هواپیما به سمت جنوب حرکت کرده، بنابراین از این پس جستجوها در بخش جنوبی اقیانوس ادامه خواهند یافت.

بر اساس آخرین اخبار، به دلیل شرایط نامساعد جوی، فعلا جستجو متوقف شده، ولی هشام‌الدین حسین قول داد که با بهتر شدن اوضاع هوا، جستجو ادامه خواهد یافت. روز گذشته نخست‌وزیر مالزی اعلام کرد که بر اساس شواهد و قرائن تقریبا دیگر شکی وجود ندارد که هواپیما در نقاطی دوردست در اقیانوس هند سقوط کرده و همه سرنشینان آن کشته شده‌اند.

در پی این اظهارات، خانواده‌های قربانیان احتمالی پرواز MH370 به خیابان‌ها آمده و اعتراض خود را نشان دادند. آنها دولت مالزی را به پنهان‌کاری و کم‌کاری متهم نمودند. با وجود آن که دولت مالزی اعلام نموده که تمام تلاش خود را برای جستجو انجام داده، اما به نظر می‌رسد که اذهان عمومی از روند جستجو راضی نیستند.

گزارشات اینمارست مسیر حرکت هواپیما را روشن کرده، اما هنوز دلیل قطع شدن ناگهانی سیستم‌های ارتباطی و تغییر مسیر ناگهانی آن مشخص نشده است.

اخیرا ماهواره‌های فرانسوی و استرالیایی از رویت قطعات فلزی شناور در آبهای اقیانوس هند خبر داده بودند که احتمال می‌رود مربوط به هواپیمای ناپدیدی شده مالزیایی باشد.

به هر حال به نظر می‌رسد هنوز سرنوشت قطعی بوئینگ مالزیایی مشخص نشده ولی شواهد و قرائن از سقوط آن در جنوب اقیانوس هند خبر می‌دهند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات