اپل پتنتی مربوط به یک قلم استایلوس چندلمسی پیشرفته را ثبت کرده است

جمعه ۱ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
کمپانی اپل به تازگی پتنت یک قلم استایلوس مبتکرانه را ثبت کرده که سرقلم‌های آن قابل تغییر بوده و می‌توان با تعویض آنها خطوط ساده یا ضربه‌های قلم‌موی نقاشی یا... را شبیه‌سازی کرد. همچنین با استفاده از سنسور نور تعبیه‌شده در آن می‌توان رنگ‌ها و الگوها را نمونه برداری کرده و بر روی قلم مورد استفاده اعمال نمود.
تبلیغات

اپل در حال کار بر روی یک قلم استایلوس با نوکی قابل گسترش و قابل تغییر است که از یک سنسور نور داخلی نیز بهره می‌برد. این اطلاعات را می‌توان از تصاویری که Apple Insider از طرح این پتنت منتشر کرده دریافت کرد.

apple-stylus-1

نوک قلم انعطاف‌پذیر است و می‌توان به طور کامل آن را از داخل بدنه فلم خارج کرد. چندین نوک متنوع برای این قلم وجود دارد که هر یک از آنها کاربرد خاص خود را دارند. یکی از آنها می‌تواند خطوط نازک بکشد، دیگری شکلی همچون قلم‌مو دارد و می‌تواند در نقاشی مورد استفاده قرار گیرد و... .

رابط گرافیکی تبلت با توجه به این که نوک قلم چقدر از بدنه آن خارج شده است، می‌تواند خطوطی با رنگ‌ها، غلظت و ضخامت مختلف را ترسیم کند.

apple-stylus-2

بر روی استایلوس یک محرک قرار گرفته که با استفاده از آن می‌توان اندازه و نوع نوک قلم را تغییر داد. احتمالا برای تغییر میزان خروج نوک قلم از بدنه قلم، در داخل آن یک سیستم چرخشی تعبیه شده است.

می‌توان سرقلم‌های انتقال دهنده نور را بر روی این استایلوس تعبیه کرد تا اطلاعات را خوانده و از خود عبور دهد. چنین ویژگی می‌تواند در نمونه‌برداری رنگ کاربردی باشد تا کاربر  با استفاده از آن رنگ قلم، الگوی آن و نوع قلم را تغییر دهد.

apple-stylus-3

این طرح برای اولین بار در سال 2012 درخواست شده و امروز حق پتنت آن به اپل واگذار شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات