اچ‌پی از برنامه خود برای ورود به بازار چاپگرهای سه‌بعدی خبر داد

جمعه ۱ فروردین ۱۳۹۳ - ۰۲:۲۴
مطالعه 2 دقیقه
اچ‌پی که جزء کمپانی‌های مطرح در حوزه چاپ به شمار می‌رود و انواع چاپگرهای این شرکت در مصارف مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند،‌ حال قصد ورود به بازار چاپگرهای سه‌بعدی را دارد تا این بخش از بازار را نیز از دست ندهد.
تبلیغات

مگ ویتمن، مدیرعامل اچ‌پی اعلام نموده که این کمپانی در ماه ژوئن (اوایل تابستان سال جاری) از جزئیات استراتژی این شرکت برای تولید چاپگرهای سه‌بعدی پرده بر خواهد داشت.

چاپگرهای مختلف اچ‌پی در منازل و ادارات بسیاری مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ اما این کمپانی تا اینجای کار در بازار چاپگرهای سه‌بعدی، حرفی برای گفتن ندارد. بازاری که به شدت در حال رشد است و از این فناوری در صنعت‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مدیرعامل اچ‌پی در این باره گفته است که HP قصد دارد تا دو مشکل مهم چاپگرهای سه‌بعدی را برطرف کند. او معتقد است که چاپگرهای سه‌بعدی فعلی، آهسته عمل می‌کنند و آن‌ها را «شبیه تماشای آب شدن یخ» دانسته است. ویتمن وعده داده که اچ‌پی سرعت چاپ سه‌بعدی را افزایش خواهد داد و از طرفی کیفیت و دقت چاپ در آن‌ها را نیز بهبود خواهد بخشید. پس انتظار می‌رود HP در ماه ژوئن از چاپگرهایی رونمایی کند که از نظر دقت و سرعت چاپ سه بعدی نسبت به رقبا در سطح بالاتری قرار بگیرند.

همچنین گزارش شده که اچ‌پی برای چاپگرهای سه‌بعدی خود کاربران خانگی را هدف قرار نداده است و محصولات این شرکت برای کمپانی‌ها طراحی شده‌اند. از این رو می‌توان پیش‌بینی کرد که چاپگرهای سه بعدی‌ اچ‌پی گران‌قیمت خواهند بود.

حال باید منتظر ماند و دید محصولات جدید اچ‌پی توان رقابت با چاپگرهای سه‌بعدی فعلی را خواهند داشت یا خیر.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات