گوگل سیستم‌عامل Android Wear را برای ساعت‌های هوشمند و ابزارهای پوشیدنی معرفی کرد

سه‌شنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۱:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
امروز روز بزرگی برای اندروید است؛ گوگل از برنامه خود برای گسترش اندروید به دنیای ساعت‌های هوشمند و دیگر ابزارهای پوشیدنی، پرده برداشت. گوگل اعلام کرد که در حال همکاری با تولیدکنندگان لوازم الکترونیکی و کمپانی‌های فعال در حوزه مُد است تا نسخه سبک‌تر و سریع‌تر اندروید را با نام Android Wear برای ابزارهای پوشیدنی آماده کند.
تبلیغات

به زودی ساعت‌های هوشمند و ابزارهای پوشیدنی بیشتری به سیستم‌عامل اندروید مجهز می‌شوند. گوگل قصد دارد تا سیستم‌عامل اندروید را تا جای ممکن بهینه و سبک‌ کند تا تولیدکنندگان بتوانند از آن در گجت‌های پوشیدنی خود بهره ببرند.

گوگل در بلاگ رسمی خود گفته است که شرکت‌هایی همچون ال‌جی، اچ‌تی‌سی، موتورولا، ایسوس و سامسونگ، شرکای رسمی این شرکت برای استفاده از سیستم‌عامل اندروید در ابزارهای پوشیدنی هستند. علاوه بر این شرکت‌های تولیدکننده مطرح تراشه موبایل مانند برادکام،‌ اینتل، ایمجینیشن،‌ مدیاتک و کوالکام نیز از نسخه خاص اندروید برای ابزارهای پوشیدنی،‌ حمایت خواهند کرد.  

گوگل امروز SDK پیش‌نمایش Android Wear را نیز منتشر نموده تا تولیدکنندگان بتوانند کار بر روی تولید اپلیکیشن برای این نسخه از اندروید را آغاز کنند. همانطور که در ویدیو پایین تماشا خواهید کرد، گوگل رابط کاربری اندروید را در Android Wear از نو طراحی نموده تا با صفحه نمایش لمسی کوچک،‌ ساعت‌های هوشمند سازگار شود:

سیستم‌عامل Android Wear قادر است تا از طریق اپلیکیشن، اعلانیه‌های صادر شده از ابزارهای اندرویدی را دریافت کند. بسیاری از اپلیکیشن‌های فعلی اندروید بدون نیاز به هیچ‌گونه‌ تغییری در اندروید وییر قابل اجرا خواهند بود؛ اما بسیاری دیگر نیز باید بهینه شوند.

در سیستم‌عامل اندروید وییر، کاربر می‌تواند با به زبان آوردن عبارت OK Google، دستیار صوتی Google Now را فعال کرده و دستورات مورد نظر خود را بصورت صوتی ارسال کند.

احتمالاً به زودی شاهد استفاده از سیستم‌عامل Android Wear در ساعت‌های هوشمند و دیگر ابزارهای پوشیدنی بازار خواهیم بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات