مایکروسافت با انتشار OneNote برای سیستم‌عامل مک، این نرم افزار را رایگان کرد

دوشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۳:۱۶
مطالعه 2 دقیقه
همانطور که پیش از این نیز در زومیت خواندید، شایعاتی مبنی بر احتمال عرضه‌‌ی نرم‌افزار وان‌نوت برای سیستم‌عامل OS X به گوش رسیده بود تا اینکه امروز رسما مایکروسافت این نرم‌افزار را برای سیستم‌عامل اپل منتشر کرد. این نرم‌افزار برای یک دهه است که به‌عنوان قوی‌ترین نرم‌افزار ردموندی‌ها برای مرتب‌سازی اسناد شناخته می‌شود.
تبلیغات

پیش از این نیز شاهد عرضه‌ی این نرم‌افزار برای اندروید و iOS بودیم که گویا مایکروسافت با رضایت از بازخورد دریافت شده، نسخه‌ی مربوط به OS X را نیز در اختیار علاقمندان قرار داده است. نکته‌ی جالب توجه در مورد عرضه‌ی این نرم افزار، رایگان بودن آن است که منجر به عدم دریافت هزینه‌ی در قبال دانلود آن شده است. مایکروسافت کاربران سیستم‌عامل خود را نیز از یاد نبرده و استفاده از این نرم‌افزار را برای کاربران ویندوز رایگان کرده است. نسخه‌ی طراحی شده از این اپلیکیشن که برای محیط متروی ویندوز 8 در دسترس است، برای مدتی است که بصورت رایگان در اختیار کاربران قرار دارد، اما همچنان باید برای استفاده از نسخه‌ی موجود در مجموعه‌ی نرم‌افزاری آفیس، هزینه‌ای را پرداخت کرد، چراکه این نسخه از قابلیت‌های چون پشتیبانی از SharePoint و همچنین  امکان یکپارچگی با نرم‌افزار Outlook بهره می‌برد.

OneNoteMacInt

علاوه بر عرضه‌ی رایگان این نرم‌افزار، قابلیت‌های جدیدی نیز همراه این نسخه عرضه شده است که از جمله‌ی مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به انتشار API‌این نرم‌افزار اشاره کرد که امکان توسعه‌ی سرویس‌های جانبی را در بستر این سرویس ممکن ساخته است. همچنین می‌توان به افزونه‌های این نرم‌افزار نیز اشاره کرد که برای مرورگرهای کروم، فایرفاکس و اینترنت‌اکسپلورر منتشر شده، اشاره کرد. همچنین این اپلیکیشن قادر است تا با سرویس‌هایی چون Feedly، IFTTT، Genius Scan و شماری دیگر از سرویس‌ها ارتباط برقرار کند که مطمئنا در جذب کاربران بیشتر به وان‌نوت نقش مهمی را ایفا خواهد کرد.

علاوه بر این نرم‌افزار، ردموندی‌ها امروز اپلیکیشن Office Lens را نیز منتشر ساختند. این اپلیکیشن متعلق به اکوسیستم ویندوزفون بوده و می‌توان با استفاده از آن دوربین تلفن‌هوشمند را همچون اسکنر مورد استفاده قرار داد و با ثبت تصویر اسناد، آن‌هارا در قالب فایل‌هایی ذخیره کرد. مایکروسافت با این اپلیکیشن‌ قابلیت OCR یا شناسایی کاراکترها از طریق تصویر را وارد اکوسیستم خود کرده و رقیبی را برای سایر سرویس‌های موجود چون Evernote وارد رقابت کرده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات