فناوری pCell، دسترسی به اینترنت همراه با بالاترین سرعت

پنج‌شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۵
مطالعه 3 دقیقه
رشد استفاده از تلفن‌های هوشمند و به موجب آن استفاده از شبکه‌ی اینترنت از طریق این ابزارها روز به روز فشار بیشتری به شبکه‌های تلفن همراه برای پاسخگویی به نیاز کاربران به سرعت و دسترسی به شبکه‌ی اینترنت وارد می‌کند که پاسخ گویی به آن نیازمند استفاده از دامنه‌ی گسترده تری از فرکانس‌های رادیویی است. شبکه‌ی Artemis امیدوار است که بتواند این مشکل را با استفاده از فناوری جدیدی به نام pCell حل کند و به کاربرانش اینترنتی با سرعتی کامل و فارغ از تعداد استفاده کنندگان، ارایه نماید.
تبلیغات

Artemis شرکتی تازه تاسیس در سانفرانسیسکو است که از سال 2000 مشغول به کار بر روی شبکه‌های تلفن همراه است. این شرکت معتقد است که شبکه‌ی جدیدش قادر است به کاربران اتصالی دائمی بدون نقاط تاریک یا اتصالات نامطمئن ارائه کند به طوری که کیفیت اینترنت آن‌ها با اینترنت کابلی برابری خواهد کرد.

در این شبکه ایستگاه‌های مرکزی یا pWaves‌ها نقش برج‌های مخابراتی را بر عهده خواهند داشت که البته به ساخت برج‌های بلند نیازی ندارد که این خود موجب کاهش هزینه‌ها خواهد شد. به گفته‌ی شرکت Artemis این روش از ساخت برج‌های مخابراتی ارزان‌تر و موثرتر است. در ضمن با استفاده از این روش کاربران فارغ از تعدادشان می‌توانند از کیفیت خوب خدمات لذت ببرند.

برج‌های مخابراتی معمولی که شبکه‌های امروزی ما را می‌سازند می‌بایست به فاصله‌ی هر 5 تا 50 کیلومتر قرار بگیرند بدون اینکه با هم تداخل یا همپوشانی داشته باشند. تمامی ابزارهی موبایلی قرار گرفته در منطقه نیز می‌بایست از ظرفیت محدود برج قرار گرفته در آن ناحیه بهره ببرند که این به معنی کاهش کیفیت خدمات با افزایش تعداد کاربران آن منطقه است. شبکه‌ی pCell پاسخی بر این مشکل است؛ این شبکه به جای اینکه از تداخل فرار کند می‌خواهد از آن بهره برداری کند. با تجمیع کردن سیگنال‌های رادیویی از چند ایستگاه pCell شبکه‌ای شخصی ساخته می‌شود. در واقع در اینجا به جای اینکه هزاران کاربر از ظرفیت یک ایستگاه بزرگ بهره ببرند، هر کاربر یک pCell مستقل خواهد داشت که به آن امکان دسترسی به تمامی ظرفیت شبکه را به تنهایی می‌دهد.

pcell-0

Steve Perlman موسس و مدیرعامل شبکه‌ی Artemis این فناوری را در دانشگاه Columbia رونمایی کرده است. در این رونمایی یک ویدیوی 4K به طور مستقیم از طریق شبکه بر روی تلفن همراه پخش شد، بی آنکه هیچ مشکلی در نتیجه استفاده سایر کاربران از آن به وجود بیاید. به گفته‌ی او فناوری pCell می‌تواند به سادگی فناوری 4G را پشت سر بگذارد، ضمن اینکه این فناوری با ابزارهای موبایلی کنونی نیز سازگار است و این شبکه می‌تواند در صورت عدم حضور کاربر به طور خودکار خود را به حالت خاموش دربیاورد.

Artemis امیدوار است بتواند تا سال آینده این فناوری را به بهره برداری برساند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات