شما نیز می‌توانید به یافتن هواپیمای مفقود شده مالزی کمک کنید

چهارشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
مقامات مالزی همچنان موفق به یافتن هواپیمای MH370 خطوط هوایی مالزی ایرلاینز که در اواخر هفته ارتباط خود را با کنترل ترافیک هوایی به شکل مرموزی از دست داده بود نشده‌اند؛ اما یک اوپراتور ماهواره‌ای در آمریکا فکر می‌کند که استفاده از نیروی عمومی می‌تواند راهگشا باشد. آنگونه که وال‌استریت ژورنال گزارش می‌کند، کمپانی DigitalGlobe مستقر در کولورادو، دو فروند از ماهواره‌های خود را به جستجو در خلیج تایلند و دریای چین جنوبی اختصاص داده و تلاش نموده مناطقی که تحت پوشش سایر ماهواره‌ها نبوده یا بعلت شرایط آب و هوایی احتمال اشتباه در آن‌ها موجود بوده را هدف قرار دهد. تصاویر ماهواره‌ای بدست آمده بزودی بصورت آنلاین در دسترس خواهند بود که با استفاده از آن‌ها هرکسی قادر خواهد بود در فرآیند جستجو مشارکت کند.
تبلیغات

 این کمپانی همچنین در حال جستجو در تنگه مالاکا نیز هست تا گزارشات پیشین در خصوص احتمال خروج هواپیما از محدوده کوچک مورد نظر را نیز راستی آزمایی کند. تصاویر ماهواره‌ای بدست آمده بزودی بصورت آنلاین در دسترس خواهند بود که با استفاده از آن‌ها هرکسی بصورت داوطلبانه قادر خواهد بود در فرآیند جستجو مشارکت کند. این تصاویر در Tomnod منتشر خواهند شد که یک وب‌سایت crowdsourcing است که کاربران در آن به فرآیند کشف بازماندگان در بلایای طبیعی و دیگر حادثه‌های مشابه کمک می‌کنند.

پس از آنکه DigitalGlobe اولین تصویر ماهواره‌ای خود را در روز دوشنبه منتشر کرد، این وب‌سایت شاهد هجوم بی‌سابقه کاربران و ایجاد ترافیک بالایی بود که توسط بیش از 500 هزار بازدیدکننده یکتا در 24 ساعت اول ایجاد شده و در نهایت منجر به ریبوت سرور آن شد. بر اساس گفته‌ی مدیر ارشد DigitalGlobe، آقای لوک بارینگتون، صد هزار کاربر تصویر اولیه را مورد بررسی قرار دادند که در نهایت آمار صد بار مرور هر پیکسل را بدست می‌دهد.

DigitalGlobe درآمد خود را از طریق تکیه بر قراردادهای دولتی و مشتریان بخش خصوصی تأمین می‌نماید؛ اما تلاش‌هایی که این کمپانی در خصوص رخدادهای اینچنینی انجام می‌دهد بصورت رایگان و داوطلبانه صورت می‌گیرد. در گذشته نیز کمپانی مذکور از تکنولوژی‌های خود برای جستجو بدنبال کشتی Nina که سال پیش در سواحل استرالیا مفقود شده بود استفاده کرد و Lord's Resistance Army را نیز در طی عبور از جمهوری دموکراتیک کنگو ردیابی و همراهی کرده بود. بارینگتون اظهار نموده که کمپانی متبوع وی کلیه اقدامات لازم را همچون کاربران وبسایت Tomnod بصورت رایگان انجام می‌دهد و اذعان کرده که آن‌ها در تلاش هستند دنیا را به جای بهتری تبدیل کرده و این موضوع را در سرلوحه فعالیت‌های خود قرار خواهند داد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات