ژنو 2014: اوپل مریوا با کروم بیشتر در ساخت بدنه و موتور جدید دیزلی آمد

سه‌شنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۰
مطالعه 2 دقیقه
اوپل برای نمایش خودروی هاچ‌بکِ خود، مریوا، در نمایشگاه خودروی ژنو، تغییراتی در این خودرو اعمال کرده بود. این تغییرات هم در ظاهر خودرو و هم در مکانیک خودرو مشاهده می‌شود. از چراغ‌های جلو و استفاده از کروم بیشتر در بدنه گرفته تا استفاده از موتور جدید دیزلی، جزئی از این تغییرات بودند.
تبلیغات

هاچ‌بکِ اوپل مریوا در نمایشگاه خودروی ژنو با طراحی جدید و دو موتور دیزلی ۱.۶ لیتری کمی جدید‌تر به نظر می‌رسید. فناوری این خودرو نیز با یکپارچه سازی بهتر تلفن‌های هوشمند با سیستم سرگرمی آن کمی ارتقاء پیدا کرده است.

مریوا همچنان از مدل درهای خاص خود که اوپل معتقد است باعث ورود و خروج راحت‌تر سرنشین در عقب خودرو می‌شود، استفاده می کند. تغییرات این هاچ‌بک شامل پنجره‌ی مشبک جلو با کروم بیشتر، کمی تغییر در چراغ‌های جلو، لامپ‌های LED و آرایش کرومی در زیر پنجره‌های کناری هستند.

تغییرات عمده‌ی مریوا مکانیکی هستند. اوپل موتور دیزلی ۱.۶ لیتریِ CDTI خود را در دو نسخه‌ی ۱۳۶ اسب بخاری و ۱۰۹ اسب بخاری در این خودرو بکار برده است. نسخه‌ی ضعیف‌تر این موتور در هر ۱۰۰ کیلومتر تنها ۹۹ گرم گاز CO2 تولید می کند که باعث می‌شود در اکثر مناطق اروپا از تخفیف مالیاتی بهره‌مند شود. سیستم انتقال قدرت دستیِ ۵ و ۶ سرعته‌ی این خودرو نیز با استفاده از مواد با اصطکاک پایین برای آسان‌تر شدن تغییر دنده ارتقاء داده شده‌ است.

مانند بسیاری از خودروهای حاضر در ژنو، مریوا نیز برای فروش به نمایشگاه آورده نشده بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات