گوگل کرو‌م‌باکس ویژه‌ی اتاق‌های کنفرانس را معرفی کرد

شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۷
مطالعه 4 دقیقه
گوگل طی مراسم کوچکی، جدیدترین محصول سخت‌افزاری خود را به بازار معرفی کرد. طی این مراسم، غول جستجو ماحصل آخرین تلاش‌های خود در حوزه‌ی سخت‌افزار را که کروم‌باکس مخصوص برای جلسات و کنفرانس‌ها است، به بازار معرفی نمود.
تبلیغات

Chrombax for Meetings یک ستاپ‌باکس است که گوگل با همکاری ایسوس توسعه داده. ایسوس در این محصول از پردازنده‌ی Core i7 ایتنل، دوربین و میکروفون در کنار یک ریموت برای تسهیل استفاده از آن در اتاق‌های کنفرانس بهره برده است. کروم‌باکس گوگل با قیمت 999 دلار به بازار عرضه خواهد شد. این سیستم از هنگ‌اوتز برای برقراری مکالمات بهره می‌برد؛ هرچند امکان استفاده از سیستم‌ها‌ی Vidyo و UberConference نیز برای برقراری مکالمات فراهم شده است.

این سیستم تمامی سخت‌افزار مورد نیاز برای انجام یک جلسه را در اختیار کاربران قرار خواهد داد؛ البته نکته‌ی ناقص این سیستم یک نمایشگر است. برای اولین سال، کاربران ملزم به پرداخت هزینه‌ی خاصی برای استفاده از این سیستم نیستند؛ هرچند در سال‌های آتی باید مبلغ 250 دلار برای هر سال پرداخت شود. این محصول هم‌اکنون در بازار آمریکا عرضه شده است؛ اما در آینده شاهد عرضه‌ی آن در کشورهای استرالیا، کانادا، فرانسه، ژاپن، نیوزلند، اسپانیا و بریتانیا خواهیم بود. کمپانی‌های اچ‌پی و دل نیز در ماه‌های آتی کروم‌باکس‌های خود را به بازار عرضه خواهند کرد.

ChromeBoxInt1

سزار‌سنگوپتا، قائم‌مقام مدیریت‌تولید محصولات گوگل،  طی مراسم امروز اعلام کرد که یکی از اساسی‌ترین مشکلات فناوری‌های مربوط به اتاق‌های کنفرانس و ویدئو کنفرانس‌ها، امکان برگزاری کنفرانس‌ها بصورت دورادور است. با گذشت زمان، گوگل برای رفع نیازهای خود راهکارهایی را توسعه داده است که هم‌اکنون تصمیم به انتقال آن‌ها در قالب یک محصول برای استفاده‌ی عموم دارد.

سنگوپتا امیدوار است تا محصول گوگل، ساختار اتاق‌های کنفرانس را را به‌طور کلی متحول نماید. بسیاری از افراد تصور اشتباهی از اتاق‌های کنفرانس دارند که متعلق به فناوری مربوط به 25 سال گذشته است. این روزها و با وجود فناوری اینترنت، زمان اطلاع‌رسانی برای شرکت در جلسه و همچنین حضور فیزیکی در جلسات به سر آمده است.

ChromeBoxInt3

محصول جدید گوگل به خوبی با سرویس تقویم گوگل هماهنگ بوده که از این طریق امکان برنامه‌ریزی برای شرکت در جلسات را نیز تسهیل کرده است. روی صفحه‌‌نمایش، همیشه شاهد برنامه‌ی جلسات خواهیم بود. برای افرادی که با تنظیمات کروم‌باکس آشنا باشند، استفاده از ین سیستم بسیار ساده خواهد بود.

به‌‌دلیل استفاده از هنگ‌اوتز در این سیستم و پشتیبانی از آن، کاربران قادرند با استفاد از هر وسیله‌ای که قادر به اجرای اپلیکیشن هنگ‌اوتز است، در این جلسات شرکت کنند. کروم‌باکس به تنهایی قادر است تا 15 تماس ویدئویی همزمان را پشتیبانی نماید. لازم به ذکر است که اپلیکیشن هنگ‌اوتز خود قادر به استریم هم‌زمان 10 مکالمه ی ویدئویی است. در صورتی که مکالمات ویدئویی در فضای اینترنت انجام شوند، تمامی اطلاعات تبادل شده رمزگذاری خواهند شد.

کروم‌باکس گوگل از پردازنده‌ی Core i7 اینتل، 4 درگاه USB و دوربین HD لاجیتک بهره می‌برد که از امکان تغییر رزولوشن بسته به پهنای باند بهره می‌برد. همچنین یک میکروفون با قابلیت تنظیم صدا در آن گنجانده شده است. می‌توان این سیستم را از طریق یک کنترل مجهز به صفحه‌کلید QWERTY که در پشت آن تعبیه شده است، کنترل کرد. این کنترل از طریق یک آداپتور بسیار کوچک USB به کروم باکس متصل می‌شود.

ChromeBoxInt2

این محصول از بُعد نرم‌افزاری بسیار ساده و دور از هرگونه پیچیدگی نرم‌افزاری توسعه داده شده است. برای آغاز یک جلسه‌ی گفتگو، کاربران با استفاده از ریموت، جلسه‌ی مورد نظر را آغاز می‌کنند و نیازی به وارد‌کردن پین‌کد یا طی مراحل پیچیده برای آغاز این امر نیست. همچنین می‌توان جلسات را از طریق برقراری شبکه‌ی ad-Hoc به انجام رساند. در صورتی که موعد یک جلسه رسیده باشد، نرم‌افزار به کاربران اخطار می‌دهد تا مکالمه ی‌خود یا جلسه‌ی کنونی را به پایان برسانند.

برخلاف اغلب نرم‌افزاری‌های موجود برای کنفرانس‌های ویدئوبی، هنگ‌اوتز هنگام ورود کاربران، حضور آن‌ها را اعلام نکرده و همیشه سیستم صوتی کاربران در حالت خاموش قرار دارد؛ مگر اینکه افراد حاضر، شروع به گفتگو نمایند.

این سیستم را می‌توان به‌راحتی از طریق مرکز مدیریت سیتم عامل کروم در کروم بوک‌ها هدایت و کنترل کرد.

گوگل محصول تولیدی خود را مورد آزمایش قرار داده است و از نظر این کمپانی، استفاده از قابلیت ویدئو کنفرانس، مزایای بسیاری برای کمپانی‌های مختلف دارد. سایر سیستم‌های کنفرانس موجود بسیار گران قیمت بوده و از‌این‌رو متخصصان رده بالا، توانایی استفاده از آن را دارا هستند. گوگل امیدوار است استفاده از این سیستم همه‌گیر شده و بسیاری از کمپانی‌ها از کروم‌باکس استفاده کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات