تکنولوژی Steppted Battery ال‌جی در ساعت‌هوشمند iWatch مورد استفاده قرار خواهد گرفت

پنج‌شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۸:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
اگرچه گزارشات متعددی در خصوص اقدامات احتمالی نظیر شارژ خورشیدی و القایی که اپل برای افزایش عمر باتری ساعت‌هوشمند خود به کار خواهد بست وجود دارد، اما Korea Herald معتقد است که این کمپانی در نسل اول ساعت‌هوشمند خود از همان باتری‌های قدیمی و همیشگی استفاده خواهد کرد که البته از تکنولوژی Steppted Battery ال‌جی بهره می‌گیرند.
تبلیغات

 یکی از منابع مدعی است که باتری‌های لیتیومی همچنان کاربردی‌تر و موثرتر از باتری‌های خورشیدی هستند و به همین دلیل در محصول جدید اپل نیز شاهد استفاده از آن‌ها خواهیم بود. این منبع چنین ادامه می‌دهد که با توجه به یک به ده بودن نسبت کارایی انرژی باتری‌های مبتنی بر تکنولوژی خورشیدی به تکنولوژی لیتیومی معمولی، به هیچ وجه منطقی نخواهد بود که گجتی متکی بر شارژ خورشیدی را از سوی اپل شاهد باشیم. بنابراین اگر نخواهیم این ایده را به کلی از ذهن خارج کنیم، نیروی خورشیدی در بهترین حالت تنها بعنوان یک مکمل در نظر گرفته خواهد شد.

این نشریه به نقل از یک منبع صنعتی ناشناس اظهار می‌کند که سه تولیدکننده، باتری‌های لیتیوم-یون مورد نیاز iWatch را تأمین خواهند کرد که شامل LG Chem ،Samsung SDI و Tianjin Lishen Battery خواهند بود. نکته‌ی جالب در این خصوص، این است که گفته می‌شود iWatch، از همان نوع باتری که ال‌جی سال پیش در LG G2 معرفی نمود، یعنی تکنولوژی stepped battery بهره خواهد برد. بر اساس گزارشات، اپل به دلیل عمر طولانی‌تر این باتری‌ها و نیز قابلیت شکل‌گیری آن‌ها به حالت مورد نیاز، این نوع از باتری‌های تولید شده توسط LG Chem را مورد استفاده قرار می‌دهد. این نوع از باتری‌ها، می‌توانند بخاطر ماهیت شکل‌گیری لایه‌ای خود، از فضای خالی موجود بهترین استفاده را برده و پکیج باتری را بطور کامل پر نمایند که در نهایت موجب افزایش عمر باتری دستگاه خواهد شد.

lg-g2-steppted-battery

Industry watchers معتقد است که بر خلاف گزارش‌ها و شایعات موجود، در ساعت هوشمند iWatch شاهد یک نمایشگر خمیده نخواهیم بود. انتظار می‌رود هر دو شرکت سامسونگ و ال‌جی طی سال جاری، ساعت‌های هوشمند خود را معرفی کنند که شامل Galaxy Gear 2 سامسونگ و ساعت هوشمند بدون نام ال‌جی (در حال حاضر) خواهد بود. گفته می‌شود که Galaxy Gear 2 در کنار Galaxy S5 رونمایی خواهد شد؛ اما ساعت هوشمند ال‌جی در حال حاضر مراحل اولیه را طی می‌نماید و بنابراین تاریخ مشخصی برای رونمایی از آن متصور نیستیم. گفته می‌شود که ساعت‌های هوشمند اپل، سامسونگ و ال‌جی، همگی از نمایشگر OLED بهره خواهند برد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات